دولت آلمان از روسیه درخواست کرده است که رهبری سوریه را از حملات برنامه ریزی شده به ادلب باز دارد.

"اولریک دمر"، معاون سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت که ما از روسیه انتظار داریم که دولت سوریه را از چنین فاجعه ای بازدارد. بخصوص باید سازمان های کمکی بشر دوستانه دسترسی بدون مانعی به این منطقه داشته باشند. ادلب آخرین منطقه تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم تاکید کرده است که یک حمله جدید به ادلب پتانسیل این را دارد که تبدیل به یک فاجعه واقعی شود. همچنین وزارت کشور آلمان هم شرایط را مورد ارزیابی قرار می دهد.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان البته در این باره گفته است که ما هیچ گونه اطلاعات اساسی درباره جنبش های پناهندگی جدید احتمالی از این منطقه نداریم.

به این ترتیب  در حالی که بسیاری رسانه ها حمله به شورشیان در ادلب را آخرین جبهه اسد برای پیروزی در جنگ علیه تروریست ها ارزیابی می کنند، اما کشورهای غربی تلاش می کنند تا با هشدارهایی از این مسئله جلوگیری کنند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم  روز گذشته درباره حمله به مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه به دولت این کشور هشدار داده است. وی درباره عواقب انسانی چنین اقدامی هشدار داده است.

در شهر ادلب حدود سه میلیون نفر اقامت دارند که نیمی از آن ها پناهنده هستند. بسیاری از گروه های تروریستی بعد از پیروزی های مداوم اسد در دیگر مناطق سوریه به ادلب آمده اند.

هایکو ماس، امروز همچنین قبل از پرواز به ترکیه در سخنانش اظهار داشت که موضوع سوریه مطمئنا یکی از موضوعات مهم گفتگوهای ما خواهد بود.

وی افزود: ترکیه یک نقش مهم و ویژه ای را در این راستا که چگونه در این منطقه می توان از وقوع یک فاجعه انسانی جلوگیری کرد ایفا می کند.

ماس همچنین در فرودگاه اظهار داشت که آلمان همه اقدامات لازم را برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه و جلوگیری از حمله به ادلب و فاجعه انسانی تهدید کننده ای که می تواند به وقوع بپیوندد انجام می دهد.

روسیه این مسئله را تایید کرده است که در روز سه شنبه حملات هوایی در منطقه ادلب به مواضع تروریست‌ها انجام شده است.

ارتش سوریه نیز ماه هاست که حمله به منطقه ادلب در شمال غربی سوریه را آماده سازی می کند.

همکاریهای اقتصادی بین آلمان و ترکیه هم در برنامه سفر ماس به ترکیه قرار دارد.  ترکیه در یک بحران اقتصادی و ارزی سخت قرار دارد. البته هایکوو ماس مسئله کمک های مالی به ترکیه در این شرایط را رد می کند. وی در عین حال از علاقه آلمان برای بهبود اوضاع اقتصادی ترکیه سخن گفت.

وی همچنین بر اهمیت مناسبات بین ترکیه و آلمان تاکید کرده و گفت: ترکیه بیشتر از یک همسایه بزرگ بوده و همچنین یک شریک مهم برای آلمان است.

هایکو ماس در عین حال درباره شرایط حقوق بشر و دستگیری اتباع آلمانی در ترکیه ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که در سفر به ترکیه آشکارا درباره این موضوعات بحث خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.