محمد شریعتمداری گفت: در بسیاری از موارد رشد حداقلی، کمتر از ده درصدی در میزان فروش در فروشگاه‌های زنجیره ای وجود دارد و طرح این مساله شاید بیشتر ناشی از نگرانی موجود در جامعه باشد، ولی آنچه از سوی مدیران فروشگاه‌ها طرح شد، فعالیت طبیعی و فروش طبق برنامه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در روند تخصیص سهمیه به فروشگاههای زنجیره ای متناسب با تقاضای مردم در برخی کالاهای خاص خللی به وجود آمده بود که مدیران این فروشگاه‌ها قول مساعد دادند، در اسرع وقت با شارژ انبارشان به تامین کالا از تولید کنندگان یا وارد کنندگان اقدام کنند.

وی افزود: روند تامین مواد اولیه تولید برخی از واحدها هم با مشکلاتی روبه رو شده بود که بیشتر به سیاست های ارزی کشور و مقررات ایجاد تمرکز در این سیاست‌ها بر می گشت که باهمکاری بانک مرکزی حل و فصل خواهد شد تا به صورت سریع تر کالاهای مورد نیازمردم در اختیار فروشگاه‌های زنجیره ای قرار بگیرد و این فروشگاها کماکان با قوت در خدمت مردم باشند.

وی اظهار داشت: مجموعه امکانات این فروشگاه‌ها با شارژ کامل انبارها در خدمت مردم خواهد بود و مردم اطمینان داشته باشند که دولت با تامین کالاهای اساسی مورد نیاز آنها تمهیدات لازم را از پیش اندیشیده و امکانات لازم برای تامین این نیازها در ماه‌های آتی حتی در بعضی اقلام بیش از نیاز سال هم وجود دارد.

شریعتمداری در زمینه طولانی بودن زمان ترخیص برخی کالاها از گمرک کشور گفت: نتایج آنچه از اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی دریافت شد، عمدتا در مشکلاتی در نحوه ترخیص مواد اولیه تولید و کالاها بود که طی جلسه‌ای با رئیس کل گمرک این موضوعات مطرح و با تدابیری که در نظر گرفته شد که این روند اصلاح می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.