عبدالرحیم کردی در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی، اظهار کرد: در این قرارداد موضوع واگذاری حاکمیت، مالکیت و اداره بندر چابهار صحت ندارد و صرفا قراردی اپراتوری است که به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این قرارداد در قالب BOT است که به مفهوم ساخت، بهره برداری و انتقال مالکیت است و در مدت زمان مشخصی مدنظر قرار می گیرد و در نهایت نیز تجهیزات و امکانات مهیا شده در بندر باقی می ماند.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی آگاهانه و ناآگاهانه موضوع واگذاری بندر چابهار را مطرح می کنند، گفت: چنین مسئله ای صحت ندارد و قرارداد منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی صرفا اپراتوری بوده و امکان مذاکره و جذب سرمایه گذار برای سایر بخش های بندر شهیدبهشتی چابهار وجود دارد.

 کردی ادامه داد: بندر شهیدبهشتی چابهار، بندری استراتژیک است و هدف کلان کشور این است که این بندر در مقیاس، جایگاه و قواره ای بین المللی فعالیت کند. تحقق هدف مذکور با انعقاد قرارداد با شرکتی هندی در دستور کار قرار گرفته و در سایر بنادر کشور نیز شاهد انعقاد قراردادهایی در قالب اپراتوری با بخش خصوصی داخلی هستیم.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.