گردشگران به این شهر می‌روند تا از سواحل زیبایش لذت ببرند و در هتل‌های لوکسش اقامت کنند؛ اما تفریحات گوناگون دیگری نیز در شهر زیبای چشمه وجود دارند که نباید از آنها غافل شد، این سرگرمی‌ها می‌توانند رنگی تازه به سفرهایتان ببخشند و خاطراتی به‌یادماندنی را رقم بزنند. در ادامه به سرگرمی‌هایی به‌جز ساحل‌گردی در شهر زیبای چشمه می‌پردازیم.

شهر چشمه در ترکیه

شهر چشمه در ترکیه

۱-بازدید از افسوس
اِفِسوس (Ephesus) نام شهری باستانی‌ست که در سال ۱۸۶۰ کشف شد. در واقع افسوس موزه‌ای در فضای باز محسوب می‌شود زیرا بناهای تاریخی فراوانی را در معرض دید بازدیدکننده‌ها قرار می‌دهد. بازدید از افسوس حس عجیبی دارد زیرا به گردشگران احساس قدم زدن در شهری باستانی را القا می‌کند و آنها را به زمان گذشته می‌برد. آمفی تئاتر شهر افسوس شهرتی جهانی دارد و توصیه می‌کنیم که حتما از این شهر فوق‌العاده دیدن کنید.

توجه داشته باشید که افسوس با شهر چشمه فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید چیزی حدود ۱ ساعت و نیم رانندگی کنید اما این شهر شهرت زیادی دارد و پیشنهاد می‌شود در طول سفرهایتان به این دیار از افسوس نیز دیدن کنید.

شهر افسوس ترکیه

شهر افسوس ترکیه

۲-گردش در جزیره خیوس
جزیره‌ی خیوس (Chios) جزئی از کشور یونان و استان اژه‌ی شمالی است و به دلیل فاصله‌ی کم آن از شهر چشمه، اغلب گردشگران خارجی در طی سفرشان به چشمه، از خیوس نیز دیدن می‌کنند. بد نیست بدانید که تمامی حوزه استحفاظی این جزیره در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است پس از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

گردش در جزیره خیوس

گردش در جزیره خیوس

۳-تجربه ی طعم خوش خوراکی ها
اگر برنامه‌ی سفرتان طوری‌ست که امکان بازدید از شهر افسوس یا جزیره‌ی خیوس را ندارید، مطمئن شوید که پیشنهاد این قسمت را فراموش نمی‌کنید. توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه طعم خوش غذاهای محلی را در شهر چشمه از دست ندهید و سعی کنید که غذاهایتان را از بومیان و با شکل و شمایل اصیلشان بخرید. یکی از محبوب‌ترین غذاها در چشمه کمرو (Kumru) نام دارد که نوعی ساندویچ است و با سوسیس، پنیر و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود.

غذای محلی شهر چشمه ترکیه

غذای محلی شهر چشمه ترکیه

۴- بازدید از مغازه های منحصر به فرد
هدف بیشتر گردشگرانی که به چشمه می‌روند، خرید و گشت و گذار در مغازه‌های لوکس نیست اما باید بدانید که بر خلاف تصور عامه در شهر چشمه مغازه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند. از فروشگاه‌های این شهر می‌توانید انواع برندهای ترکی را خریداری کنید یا برای عزیزانتان سوغات نابی بخرید. از جمله مهمترین و پرطرفدارترین اجناس در نزد گردشگران این شهر جواهرات دست‌ساز، اجناس دکوری، لباس‌های محلی و ادویه‌جات هستند.

بازدید از مغازه های منحصر به فرد

فروشگاه شهر چشمه ترکیه

۵-تماشای هنر و تاریخ در قلعه چشمه
یکی از ویژگی‌های شاخص و خوب شهر چشمه وجود تفریحات گوناگون در کنار یکدیگر است؛ این موضوع باعث می‌شود تا برای هر سنی سرگرمی خاصی وجود داشته باشد. اگر گشت و گذار در کنار سواحل، قایق سواری یا پرسه زدن در فروشگاه‌ها برایتان تکراری شده است به تماشای بناهای تاریخی بروید. قلعه‌ی چشمه از نابترین ساختمان‌های تاریخی این شهر به شمار می‌آید. این بنا در سال ۱۵۰۸ ساخته شد و تا حدود زیادی سالم مانده است و نمای دیگری از شهر را پیش چشمانتان نمایان می‌کند.

قلعه تاریخی چشمه

قلعه تاریخی چشمه

۶-شادی در پارک آبی
تفریح در پارک آبی (Oasis) نیز هیجانی باورنکردنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. اگر در جستجوی تفریحی پر از آدرنالین هستید، پارک آبی را از یاد نبرید. پارک آبی (Oasis) با استخرها، رستوران‌ها و وسایل بازی جذابش شما را راضی خواهد کرد. هزینه بلیط این مجموعه‌ی تفریحی نیز مقرون به صرفه است و اگر در روزهایی به غیر از ایام تعطیل به این پارک آبی بروید قیمت بلیط‌ها نیز مناسب‌تر خواهد بود.

پارک آبی در شهر چشمه ترکیه

پارک آبی Oasis

منبع:لست سکند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.