رویترز گزارش داد، آمریکا اعلام کرد: کنفرانس "اتحاد برای شکوفایی" که نشستی امنیتی و اقتصادی به سرپرستی واشنگتن بود، به تعویق افتاده است. این در حالی است که کشور السالوادور اعلام کرده که این تصمیم از سوی واشنگتن اتخاذ شده است و  این کشور دلیل آن را نمی‌داند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در حال حاضر در حال بررسی تاریخ‌های جایگزین هستیم. ما متعهد به همکاری‌هایمان با السالوادور، هندوراس و گواتمالا برای حل چالش‌های موجود بر سر راه امنیت، رفاه و حکومتداری هستیم.

این کنفرانس که از سال ۲۰۱۴ سالانه برگزار می‌شود، تلاشی از سوی آمریکا برای حل مشکلات مهاجرت با تقویت رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در برنامه‌های امنیتی در این کشورهای آمریکا مرکزی است.

در ماه‌های اخیر اما روابط آمریکا و مقامات کشورهای آمریکای مرکزی دچار تنش شده است.

روز جمعه آمریکا دیپلمات‌های خود را در السالوادور، جمهوری دومینیک و پاناما فراخواند. این اقدام در اعتراض به قطع روابط دیپلماتیک این کشورها با تایوان به نفع چین بود.

اما این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، هرگونه تنش میان دو طرف را رد کرد و گفت: به منظور هماهنگ کردن برنامه‌های مقامات کشورها، وزارت خارجه و وزارت کشور آمریکا و دولت‌های مکزیک، گواتمالا و هندوراس تصمیم گرفتند که کنفرانس هفتم سپتامبر را به تاخیر بیندازند.

 

با این حال روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که این کنفرانس پس از آن به تعویق افتاد که السالوادور و گواتمالا اعلام کردند که این دو کشور نماینده‌ای برای حضور در این کنفرانس اعزام نمی‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.