در همین رابطه حجت‌الاسلام روانبخش از شاگردان آیت‌الله مصباح‌یزدی در یادداشتی از سناریوی لیست امید حرف زد و مدعی شد: «قرار بر این است که برای انحراف افکار عمومی و فرافکنی ناکارآمدی دولت اصلاح‌طلبان، از ٣٠ نفر لیست امید در تهران هر هفته یک نفر نطق کند.

این نطق‌ها که در اتاق فکر اصلاح‌طلبان با حضور بهزاد نبوی، حجاریان، خاتمی، تاجزاده و... تهیه می‌شود به‌گونه‌ای آماده می‌شود که هر چند عباراتش متفاوت است ولی هدف آن است که از تریبون مجلس و از حلقوم نماینده که به خیال خودشان مصونیت قضایی دارند همه تقصیرها را به گردن رهبری عزیز و نهادهایی بیندازند که زیرنظر مستقیم ایشان اداره می‌شوند.»

پیش از او نیز کریمی قدوسی مدعی بود متن نطق این دو نماینده توسط «اتاق فکر استکبار» نوشته شده است.

کریمی قدوسی نماینده پایداری مشهد ادعا می‌کرد که با بررسی تطبیقی محتوای این نطق‌ها به این نتیجه رسیده است.

علاوه بر آن روانبخش از تداوم این نطق‌‌ها تا بهمن‌ماه خبر داده و می‌نویسد: «این نطق‌ها که قرار است تا بهمن سال جاری ادامه یابد درصدد آن است که زمینه براندازی نظام را تا روز ٢٢بهمن که امریکایی‌ها برایش برنامه دارند، ادامه یابد. یکی از نشانه‌های این سناریو آن است که دروغ‌ها و اتهامات واهی به امام و انقلاب که از حلقوم یک نماینده بیرون می‌آید بلافاصه در روزنامه‌های‌شان نیز تیتر می‌شود و در کانال‌های شبکه اجتماعی نیز به صورت گسترده پخش می‌کنند. علاوه بر آن شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی مانند بی‌بی‌سی نیز آنها را با آب و تاب خاصی انعکاس می‌دهند.»

شاگرد آیت‌الله مصباح همچنین از یکی از نمایندگان به گفته او «انقلابی مجلس»، درخواست کرده تا «این سناریو را از تریبون مجلس افشا کند.»

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.