سردار حسین رحیمی در حاشیه جلسه کمیسیون تحول کلانتری‌ها با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس در ایام محرم و نیز بازگشایی مدارس اظهار کرد: در ایام محرم هماهنگی‌های لازم برای تامین امنیت شهروندان و عزاداران حسینی در تکایا، هیات‌ها، مساجد و ... پیش بینی شده و پلیس در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است.

وی اضافه کرد: همچنین به کلانتری‌ها نیز ماموریت داده شده تا با شناسایی هیات‌ها و تکایای مذهبی موارد لازم را به مسئولان آن آموزش داده و خوشبختانه هماهنگی خوبی در این زمینه وجود دارد.

به گفته رحیمی، در حوزه ترافیکی هماهنگی‌ها و اقدامات لازم انجام شده و موارد مربوطه به مسئولان هیات‌ها، تکایا و مساجد گفته شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به اول مهر ماه در این زمینه نیز تمهیداتی اتخاذ شده از جمله اینکه در روزهای منتهی به بازگشایی مدارس با توجه به افزایش خریدها، مأموران پلیس در حوزه انتظامی و ترافیکی در اطراف مراکز خرید حضور داشته و نسبت به گشت زنی در این مراسم و روان سازی ترافیک اقدام خواهند کرد.

رحیمی اضافه کرد: همچنین برای بازگشایی مدارس نیز تمهیدات ترافیکی پیش بینی شده که جزئیات بیشتر از این طرح‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، اما هدف پلیس این است که شاهد ترافیک سنگین در این ایام نباشیم که لازم است در این زمینه شهروندان نیز با ما همراهی کنند.

وی همچنین از شناسایی مدارس آسیب پذیر شهر تهران از نظر پلیس خبر داد و گفت: در سال گذشته مدارسی که نیاز بیشتری به خدمات پلیس داشته‌اند شناسایی شده‌اند و با مدیران و مسئولان آنها و همچنین روسای آموزش و پرورش مناطق هماهنگی‌هایی در این خصوص آغاز شده تا در این خصوص مشکلی نداشته باشند.

رحیمی از استقرار ۲۱ کلانتری از کلانتری‌های شهر تهران در مناطق حاشیه نشین شهر خبر داد و گفت: پلیس بر این مناطق نظارت ویژه‌ای داشته و کلانتری‌ها نیز در این خصوص نقش موثری دارند. خوشبختانه ما در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از ظرفیت‌های شهروندی و مشارکت‌های اجتماعی نظیر نگهبانان محله، پلیس افتخاری و ... برای پیشگیری از وقوع جرایم و برقراری امنیت استفاده کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، این نهمین کمیسیون تحول کلانتری‌های پلیس پیشگیری پایتخت بود که با حضور رئیس پلیس تهران، رئیس پلیس پیشگیری تهران، سرکلانترها و دیگر فرماندهان و مقامات پلیس پیشگیری برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.