عبدالرضا هاشم‌زایی در خصوص تاثیر برگزاری دادگاههای مفسدان اقتصادی بیان کرد: ما برگزاری این دادگاهها را ۴۰ سال است که طی کردیم. اگر این دادگاهها و محاکمات به صورت شفاف برگزار شود و از تحقیق و تفحص‌هایی که در این ۴۰ سال بایگانی شده است به عنوان زیر ساخت اولیه اطلاعات استفاده شود و قضات مستقل و متخصص این دادگاهها را برگزار کنند در نهایت نتیجه بخش خواهد بود.

 

وی در ادامه بیان کرد: بنده با تجربه‌ای که در این سال‌ها دارم این دادگاه‌ها نهایتا به نتیجه مطلوب که ریشه کن کردن فساد است نرسیده است. مجلس نسبت به مبارزه با فساد حساسیت دارد و دولت هر لایحه‌ای که به مجلس ارائه دهد مجلس خارج از نوبت بررسی خواهد کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: امیدوارم برگزاری این دادگاهها به شکل صحیح نقشی در کاهش سرعت فساد داشته باشند. در هر کشوری برخورد با پرونده های فساد ۱۲ هزار میلیاردی کار ساده‌ای نیست. بنده اعتقاد دارم که در پشت این پرونده‌ها یک مافیا شکل گرفته است و برخورد با مافیا نیز به سادگی امکان پذیر نیست. امیدوارم پشت پرده این مفاسد برای مردم آشکار شود و با مفسدین نیز برخورد شود.

 

هاشم زایی گفت: من اعتقادم بر این است که دادگاهها باید به طور علنی برگزار شود و نه به صورت گزینشی. دادگاههای مهم باید از کانال‌های تلویزیونی پخش شود که می تواند به جلب اعتماد مردم کمک کند.

 

برخورد با مفسدین اقتصادی ترمزی برای مجموعه اخلال‌گران اقتصادی است

 

سید راضی نوری درباره تأثیر برخورد با مفسدین و اخلالگران اقتصادی اظهار کرد: هم دولت‌مردان و هم مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده اند که جنگ ما جنگ اقتصادی است. در این میدان کارزار که فشار زیادی بر روی مردم است، باید با هر کس، در هر لباسی که می خواهد سوءاستفاده کند، جنسی را احتکار کرده یا خللی به نظام اقتصادی وارد کند با اشد مجازات برخورد جدی شود.

 

نوری ادامه داد: این برخورد باعث می‌شود که مجموعه مفسدین دیگر که برنامه اخلال را در سر می‌پرورانند، عبرت بگیرند. به عبارت دیگر این برخورد هم ترمزی است برای مجموعه اخلال‌گران اقتصادی و هم موجب دلگرمی مردم می‌شود تا بفهمند در جمهوری اسلامی هیچ چیزی پشت پرده و در خفا نیست.بازار ما امروز متأسفانه با نوسانات عجیبی روبه‌روست و کوتاهی در برابر این امر و مدیریت نکردن بازار، کوتاهی در برابر حقوق عامه مردم است.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: وقتی در محکمه‌ نظام اسلامی همه با یک چشم دیده ‌شوند و با دانه درشت‌ و غیردانه‌درشت‌ برخورد شود، اعتمادسازی به وجود می‌آید. آن موقع است که حتی اگر فشار اقتصادی از طرف غرب به مردم اعمال شود، می توانند تحمل و همراهی کنند.مجموعه‌ رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهم و مفیدی برای در مبارزه با اخلال گران و آرامش مردم داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.