لبنان الجدید گزارش داد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار سالانه عاشورایی که در آستانه ماه محرم در جمع اعضای حزب‌الله برگزار می شود، سخنرانی کرد و از اوضاع شیعیان بویژه اوضاع حزب‌الله ابراز ناخشنودی کرد و اعتراضات مردم به شکست‌های این حزب در امور معیشتی را طرحی برای تضعیف آن و علیه اتحاد شیعه  دانست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان  هدف از این اعتراضات به خصوص آنچه که در استان البقاع و جنوب لبنان به وجود آمده را آسیب رساندن به مقاومت عنوان کرد و گفت: در روز قیامت از کسی که به من ظلم کرده می‌گذرم اما از کسی که قصد اختلاف افکنی دارد، نمی‌گذرم و از همه از شما هم می‌خواهم که با وی مسامحه نکنید چرا که هدف چنین شخصی اذیت و آزار مقاومت است.

سید حسن نصرالله همچنین از پروژه‌ای که برای منطقه و مشخصا برای شیعه تدارک دیده می‌شود سخن گفت و آن را خطرناک و بسیار نگران‌کننده خواند.

وی گفت، سرکوبگری مقاومت و نسل‌کشی ممنوع است و شیعه در منطقه متحد باقی می‌ماند، دستاوردهایی که تاکنون محقق شده را کسی نمی‌تواند بار دیگر تکرار کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ارزیابی اوضاع کنونی این حزب هم گفت: ما به لطف خداوند در جنبه‌های سیاسی، نظامی و اتحاد بسیار قوی هستیم، اوضاع ما را  پیش و پس از سال ۱۹۷۹ مقایسه کنید، انقلاب امام خمینی، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در شرایط و در همه جنبه‌های ما تفاوت‌هایی را ایجاد کرد.

وی پیرامون روابط حزب‌الله با جنبش امل تصریح کرد، حزب‌الله و جنبش امل در همه زمینه‌ها در کنار یکدیگر بودند وهمچنان متحد هستند و تلاش‌های دشمن برای نفوذ به صفوف شیعیان با شکستی غیرقابل بازگشت روبرو شد.

سید حسن نصرالله همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت، دشمن به دنبال نابودی مرجعیت دینی است، مرجعیتی که نهضت را از میرزای شیرازی (مرجعیت عام شیعیان در سال ۱۲۴۳) تا امام خمینی و از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران تا آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق رهبری کرده است و نیز نباید رهبری سید موسی صدر که هدفش اتحاد سیاسی و دینی شیعه بود را فراموش کرد.

وی در ادامه خواستار اتحاد و همبستگی شد و بر ضرورت آگاه سازی مردم از خطرات تلاش‌های دشمن که به دنبال نابودی لبنان و به خصوص شیعیان است، تاکید کرد.

سید حسن نصرالله از روحانیون و علمای دینی خواست به وظایف خود عمل کرده و مردم را هوشیار کنند و به درد و دل آنها گوش داده و اراده آنها را تقویت کنند.

وی همچنین اعتراضات اخیر شیعیان را در استان البقاع و جنوب لبنان اقدامی در راستای فرافکنی در میان شیعیان عنوان کرد و گفت، دیگر شرط بندی  روی جایگزینی جنبش امل و حزب‌الله نیست بلکه بر سر بر انگیختن ناآرامی حزبی و منطقه‌ای و برهم زدن اوضاع است که باید از آن بر حذر بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.