بلومبرگ روز چهارشنبه به نقل از ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید مالزی نوشت: &#۳۹;خارجی ها می توانند ملک بخرند اما به آنها ویزا برای زندگی در اینجا نخواهیم داد.&#۳۹;

هنوز مشخص نیست که ماهاتیر چطور می خواهد سرمایه گذاران پروژه &#۳۹;جنگل شهر&#۳۹; را از درخواست برای برنامه «مالزی،خانه دوم من» منصرف کند، برنامه ای که به ثروتمندان خارجی که بیشتر آنها را چینی ها تشکیل میدهند، اجازه دهد با ویزای بلند مدت در این کشور اقامت داشته باشند.

ماه گذشته ماهاتیر با اعلام اینکه این پروژه برای خارجی ها محدود است باعث سقوط ناگهانی سهام فهرستی از کمپانی های هنگ کنک شد. او گفت: غیر مالزیایی ها اجازه خرید این املاک را ندارند زیرا برای خارجی ها ساخته شده نه مالزیایی هایی که حتی توان خرید این خانه ها را هم ندارند.

اظهارات او باعث نگرانی چندین شرکت شد و در عرض چند ساعت، این شرکت ها گفتند که نظر ماهاتیر با آنچه که در جلسه اخیر به مدیرانشان گفته بود تطابق ندارد. استریت تایمز به نقل از وزیر مسکن «زورایدا کاماودین» اعلام کرد که یک کمیته برای تدوین بیانیه مهاتیرتشکیل خواهد شد و اعلام کردند که خارجی ها تحت شرایط خاصی قادر به خرید ملک هستند اما اقامت آنها در این کشور تضمین نخواهد شد. این بیانیه مربوط به پروژه جنگل شهر نیست.

حالا کمیته متشکل از نمایندگانی از وزارت مسکن، وزارت دارایی و دولت جوهور درحال بازبینی شرایط این پروژه هستند تا این موضوع را یک بار برای همیشه حل کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.