علی اعطا پس از پایان هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه، اظهار کرد: در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران موضوعاتی همچون معرفی قائم مقام ذی حساب و موضوع لایحه شهرداری تهران در خصوص جمع‌آوری و نظارت بر جمع‌آوری پسماندهای ویژه‌ پزشکی در دستور کار قرار داشت که هر یک از این موضوعات مورد بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

 

وی افزود: معرفی قائم مقام ذی حساب پس از بحث و بررسی به معرفی دو نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی حساب منجر شد.

 

وی ادامه‌ داد: کلیات اصلاح لایحه بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع‌آوری و دفع پسماندهای ویژه‌ پزشکی با ۱۱ رأی موافق و سه رأی مخالف به تصویب رسید. طبق قانون پسماندهای پزشکی به عهده واحدهای تولید کننده قرار دارد. این پسماندها در صورتی جمع‌آوری آنها بر عهده مدیریت شهری است و مدیریت شهری نسبت به آنها مسئولیت دارد که این پسماندها به پسماندهای عادی تفکیک شود و خود این موضوع نیز مورد بحث است.

 

وی تاکید کرد: در جلسه آینده قطعا درباره این موضوع بحث و تبادل نظر خواهد شد و درباره نقش شهرداری در این زمینه تصمیم گیری می‌شود. مشکل فعلی درباره  نوع پسماند ‌دقیقا مشخص نیست به شکلی که مبادی تولیدی این پسماند مشخص نیستند و تمام واحدهای تولید پسماند پزشکی برای شهرداری تهران قابل تشخیص نیستند. باید آدرس و محل فعالیت این واحدها در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد و این موضوع نیز یکی از حوزه‌هایی است که باید هر چه‌ زودتر تعیین تکلیف شود.

 

اعطا در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: بخشی از این کار بر عهده وزارت بهداشت است که این وزارتخانه طبق قانون در این زمینه  مسئولیت دارد و تقسیم کار روشنی که قانون اتخاذ کرده است باید توسط دستگاه‌های مسئول به طور کامل رعایت شود. در جلسه آینده شورا ورود جدی به جزئیات این موضوع خواهیم داشت.

 

وی ادامه‌ داد: جمع بندی شورای اسلامی شهر تهران بر این است که با توجه به شرایط  موجود در خصوص ادامه‌ فعالیت شهردار تهران با توجه به قانون عدم به کارگیری بازنشستگان این است که شهردار تهران تغییر نخواهد کرد و اگر ما به نقطه‌ای برسیم قطعا طبق قانون عمل خواهیم کرد، اما بررسی‌ها در این زمینه  صورت گرفته است و با مراجع ذی ربط ارتباط خواهیم گرفت.

 

وی با تاکید بر این که در جلسه هم اندیشی صبح امروز مدیر مسئول همشهری حضور نداشته است، افزود: قرار است آقای حاجی ابتدا در جلسه کمیسیون فرهنگی و اگر لازم باشد در جلسه هم اندیشی غیر رسمی اعضای شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.