المیادین گزارش داد، این منبع تاکید کرد: وزارت دفاع عراق منتظر موضع‌گیری رسمی حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح جهت پاسخ به آویگدور لیبرمن (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) به صورت علنی و با موضعگیری روشن است.

لیبرمن پیشتر تلویحا به مقابله با هر گونه تهدیدی از جانب ایران حال منبعش هر کجا می‌خواهد باشد، اشاره کرده بود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود، در صورتی که ایران تهدیدی برای اسرائیل ایجاد کند، احتمال دارد که اسرائیل اهداف ایران را در عراق مورد حمله قرار دهد و اسرائیل هر زمان که این کار را لازم ببیند، انجام خواهد داد.

پیشتر این مسؤول اسرائیلی در پاسخ به سوالی درباره برخی گزارش‌های منتشر شده در مورد تلاش‌ ایران طی چند ماه اخیر برای تجهیز هم‌پیمانانش در عراق به موشک‌های بالستیک مدعی شده بود: ما هر تهدیدی از سوی ایران هر کجا که منبع آن باشد، مقابله خواهیم کرد.

در این راستا برخی منابع غربی اظهار داشتند، واشنگتن از تل‌آویو درخواست کرده در چارچوب سیاست‌های این رژیم مبنی بر مقابله با ادعای "دخالت‌های ایران در خاورمیانه" اهدافی در عراق را مورد حمله قرار ندهد.

شبکه خبری "کان" رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع که هویت آنها را افشا نکرد، گزارش داد، درخواست آمریکا طی هفته‌های اخیر پس از آنکه واشنگتن اطلاعاتی را در این خصوص دریافت کرد، به مسؤولان اسرائیلی مطرح شد و به نظر می‌رسد، هدف از این درخواست تضمین دور ماندن عراق از حملات اسرائیل بر خلاف سوریه است.

این منابع در گزارشی افزودند، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال آن است تا به صورت انفرادی با آنچه "دخالت‌های ایران در عراق" می‌نامد، مقابله کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.