"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان روز جمعه به منظور دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به مارسی فرانسه می رود. از جمله موضوعات مطرح در این دیدار بحران پناهندگان در اتحادیه اروپا خواهد بود.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان این خبر را اعلام و تصریح کرد هدف، یک دیدار مفصل با ماکرون و تیم او است و البته فهرست مشخصی درباره موضوعات مورد بحث وجود ندارد. البته سیاست پناهندگان اروپا در این دیدار و بحث ها و گفتگوهای این دو مقام اروپایی جایگاه مهمی خواهد داشت.

ماکرون چند ماه پیش پیشنهادهایی را برای اصلاح اتحادیه اروپا مطرح کرد که البته مرکل موضع بسیار محتاطانه ای را در قبال این پیشنهادها اتخاذ کرده و تنها در چندین مورد از آن حمایت کرده است.

طرف فرانسوی پیشنهاد دیدار ماکرون و مرکل در شهر مارسی را مطرح کرده که به گفته زایبرت با استقبال بالای طرف آلمانی روبرو شده است. به گفته سخنگوی دولت آلمان این اصلا بد نیست که ما همیشه دیدارها را در پایتخت ها برگزار نکنیم.

در روز شنبه مرکل بعد از فرانسه به مقدونیه سفر کرده و در آنجا با مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. به گفته زایبرت در این دیدار تحولات منطقه ای در بالکان و مسائل دو جانبه از موضوعات مطرح خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.