در این رابطه مهدی لسان طوسی، نایب رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تامین فرم مدارس برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در فرم مدارس وجود دارد، همان موضوع گرانی پارچه و نبود مواد اولیه به اندازه کافی است. کارخانه‌های تولید در این زمینه سفارشاتی را گرفتند اما در حال حاضر نمی‌توانند پاسخگو باشند، زیرا پارچه و مواد اولیه به میزان کافی وجود ندارد.

 

نایب رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد افزود: امسال ما در این بخش مشکلات عدیده‌ای را شاهد خواهیم بود. اکنون تولیدکنندگان ما بلاتکلیف مانده‌اند و ما نمی‌دانیم با این شرایط چه کاری باید بکنیم، باتوجه به اینکه واردات نیز متوقف شده و مواد اولیه با محدودیت همراه است، کار ما را چندین برابر دچار مشکل کرده است.

 

لسان‌طوسی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم مواد اولیه مورد نیاز خود را تولید کنیم و مجبور هستیم که در این زمینه واردات داشته باشیم و این امر دردسرساز خواهد بود. در حال حاضر تولیدکنندگان ما دچار نگرانی و سرگردانی هستند، در سال جاری در این زمینه مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد و مدیریت این موضوع نیز از دست هیچکسی ساخته نیست.

 

نایب رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد تصریح کرد: در حال حاضر همکاران ما پارچه را به قیمت ۶۸۰۰ تومان برای مدرسه سفارش گرفتند اما مجددا که برای خرید مراجعه کردند با قیمت ۸۴۰۰ تومان روبه‌رو شدند، با افزایش قیمت پارچه و اجرت دوخت چطور می‌توانند پاسخگوی نیازها باشند.

 

لسان طوسی اضافه کرد: ما جلسه ای داشتیم و اعلام کردیم برای اجناسی که تولید می‌شود و قیمت آن برای تولیدکنندگان بیشتر تمام می‌شود، توسط اتحادیه، کارشناسی لازم صورت گیرد و بعد از آن قیمت‌گذاری و ارائه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.