دفتر نخست وزیری بنیامین نتانیاهو با صدور بیانیه ای درباره قطع کمک های مالی آمریکا به آنروا اعلام کرد: تل آویو مشتاقانه از این اقدام حمایت می کند و این تصمیمی است که بیش از این می بایست اتخاذ شود.

در بیانیه آمده است: این تصمیم بسیار مهم و بزرگی است و ما کاملا از آن حمایت می کنیم. از اینکه رئیس جمهور ترامپ تصمیم هایی در جهت کمک به حفظ امنیت ما (اسرائیل) بر می دارد، صمیمانه از وی سپاسگزاریم.

استقبال رژیم صهیونیستی از این تصمیم ترامپ درحالیست که این اقدام انتقادها و مخالفت های بین المللی زیادی را به دنبال داشته است.

در همین ارتباط، اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیه ای از اقدام واشنگتن مبنی بر قطع کمک های مالی خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) ابراز تاسف کرد و صراحتا اعلام کرد که با آن مخالف است.

بروکسل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا از این اقدام آمریکا بسیار متاسف و با آن مخالف است. اتحادیه اروپا به همراه سایر کشورهای و شرکای خود، به کمک به آوارگان فلسطینی ادامه خواهد داد. 

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان بیش از سایر کشورهای اروپایی مخالفت خود را با این اقدام آمریکا اعلام کرده است.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در واکنش به این تصمیم، از همتاهای اروپایی خود خواسته است تا با افزایش کمک های مالی خود، جای خالی امریکا را پر کنند.

آمریکا ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) اعلام کرد که این کشور کمک سالانه ۶۵ میلیون دلاری خود را به آژانس آنروا به تعلیق در می آورد.

رژیم صهیونیستی نیز پیش تر خواستار انحلال این نهاد و انضمام آن به کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد شده بود.

رژیم صهیونیستی درنظر دارد با انحلال آنروا، مسئله آوارگان فلسطینی و حق آنها برای بازگشت به سرزمین خود را از بین ببرد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این اذعان کرده بود که آنروا یک نهاد ضد اسرائیل است، چرا که مساله آوارگان فلسطینی را زنده نگه می دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.