امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به سالروز انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: در آن روزگار داعش نبود، ولی داعش‌صفت‌ها باعث شهادت مخلص ترین انسان های انقلاب شدند.

وی با اشاره به سالروز فرمان فرماندهی کل قوا مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، این قرارگاه را مسئول امنیت مرزهای هوایی و آسمانی کشور عنوان کرد و با اشاره به پیام عید غدیر گفت: نعمت ولایت موهبت بزرگی است که به بشریت عطا شد تا در زمان امامان معصوم و پس از غیبت، سکان دار کشور اسلامی در طوفان‌های سهمگین زمانه باشند.

صباحی فرد در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن عزم خود را جزم کرده که با اعمال تحریم همه حانبه فشار بی سابقه‌ای را به نظام جمهوری اسلتمی وارد کند، البته بعد از پیروزی انقلاب همواره دشمنی و فشار وجود داشته و تنها شکل، روش و نوع آن از تهدید، توطئه،‌ تهدید نظامی، ترور، ایجاد آشوب، تفرقه، ایران هراسی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم،‌ جنگ رسانه‌ای تا جنگ اقتصادی و اعمال تحریم ناجوانمردانه تغییر کرده و همچنان ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان اینکه این قرارگاه کارنامه درخشانی داشته، اظهار کرد: دفع بیش از ۲۴ هزار و ۸۰۰ حمله هوایی دشمن، حضور موثر در ۴۵۰ عملیات دفاع مقدس، تامین امنیت آسمان برای عملیات نیروهای سطحی و دفع حملات دشمن، انهدام بیش از ۶۰۰ فروند از پرنده‌های متجاوز که بیش از ۷۰ فروند از آنها فقط در عملیات والفجر ۸ ساقط شد و تداوم صدور نفت از جزیره خارک با دفع حملات هوایی که قطعا با هدف قطع صادرات صورت گرفت از جمله این فعالیت‌هاست که در مورد آخر حتی یک روز هم صادرات نفت ما قطع نشد.

وی ادامه داد: اگر کشور در حوزه دفاعی تقویت نمی‌شد و در طراحی و تولید ادوات و تجهیزات راهبردی به خودکفایی و استقلال نمی‌رسیدیم دشمن از تجاوز به میهن عزیزمان دریغ نمی‌کرد. بحمدلله امروز شاهد اقتدار نیروهای مسلح و ارتقای روزافزون توان رزم، حفظ آمادگی‌های دفاعی و ایجاد بازدارندگی پایدار و موثر با حمایت و پشتیبانی ملت و هدایت‌های داهیانه و حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

صباحی فرد با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی با ارتقای توان رزم و حفظ آمادگی دفاعی به اقتدار همه جانبه و بازدارندگی پایدار دست یافته، تصریح کرد: اگر دشمن بخواهد با نام جعلی ایساف از مرزهای هوایی ما عبور کند، در خاک ایران به زمین نشانده می‌شود و ضمن عذرخواهی مجبور به تعهد می‌شود یا اگر تروریستی همچون ریگی بخواهد به طور مخفیانه با استفاده از هواپیمای مسافربری از فضای کشور عبور کند شناسایی شده و هواپیما در خاک ایران به زمین نشانده می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به دنبال جنگ افروزی نیست، اضافه کرد: چنانچه دشمن در عرصه نظامی دچار توهم تجاوز و تهاجم شود سیلی محکمی خواهد خورد. برای همین است که دشمن به دنبال تضعیف قدرت دفاعی کشور است، لذا به گواه تاریخ تنها راه عقب راندن دشمن گستاخ از مواضع ظالمانه‌اش ایستادگی، استقامت و حفظ آمادگی است. دشمن بداند ما از تقویت مولفه‌های قدرت نظامی و ملی کوتاه نخواهیم آمد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت پدافند هوایی کاملا از وابستگی رها شده و از مرحله تولید قطعه و مهندسی معکوس سامانه‌ها به مرحله طراحی و تولید بومی تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی در سطح استانداردهای جهانی نائل شده است. در آینده نزدیک ایران اسلامی شاهد رونمایی و عملیاتی شدن پیشرفته ترین رادار دوربرد است که برای رصد تحرک دشمن از هزاران کیلومتر حتی فراتر از مرزها به دست دانشمندان و جوانان ایرانی طراحی و تولید شده است. ایران به همت جوانان خود هم اکنون در تولید و ساخت انواع موشک‌های زمین به هوا در برد کوتاه،‌ متوسط و بلند پیشرفته به خودکفایی رسیده و ان‌شاءالله در اواخر سال جاری خبرهای مسرت بخش عملیاتی شدن سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد به اطلاع ملت سلحشور خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در پایان با تاکید بر اینکه قدرت درون زای جمهوری تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده، تصریح کرد: سیاست‌های دفاعی و امنیتی ما مبتنی بر حفظ تعادل،‌ توازن و تامین امنیت و صلح در منطقه بنا نهاده شده و ایران به هیچ وجه به دنبال جنگ افروزی نیست. عملکرد تاریخی نظام ما نیز این ادعا را به اثبات رسیده لکن هرگونه نیت تجاوز، تهاجم و به خطر انداختن تمامیت ارضی کشور قابل تحمل نخواهد بود و متجاوزین پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.