یک وبگاه تبلیغاتی دولت کره شمالی امروز جمعه با انتقاد از تصمیم اخیر واشنگتن در تمدید یک‌ساله ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی به کره شمالی نوشت: آمریکا در حال اتخاذ اقدامات خصمانه علیه کره شمالی پشت پرده مذاکراتی است که در حال انجام است.

بر اساس این گزارش پیونگ‌یانگ از اواخر هفته گذشته اعلام کرده است که آمریکا نظامیان خود را برای انجام مانورهای نظامی مخفیانه علیه کره شمالی مستقر کرده است. این وبگاه هشدار داده است که واشنگتن مسئول هر گونه تشدید تنش در شبه‌جزیره کره خواهد بود.

در حالی که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اخیراً اعلام کرده است که احتمال ازسرگیری مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی در آینده نزدیک وجود دارد ولی کاخ سفید روز چهارشنبه مدعی شده است که در شرایط کنونی هیچ دلیلی برای هزینه کردن پول زیاد برای انجام این مانورها وجود ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار تاریخی با رهبر کره شمالی در سنگاپور طی ماه ژوئن اعلام کرد که مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی متوقف می‌شود. دو طرف در این نشست بیانیه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن بر لزوم همکاری برای خلع سلاح شبه‌جزیره کره تأکید شده است.

در حالی که مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ پیشرفت محسوسی نداشته است، ترامپ سفر هفته جاری مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی را لغو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.