یونهاپ گزارش داد، هری هریس سفیر آمریکا در کره جنوبی امروز دوشنبه گفت هنوز برای اعلام پایان رسمی جنگ کره (۱۹۵۳-۱۹۵۰) بسیار زود است.

کره شمالی و آمریکا در چند روز اخیر اظهاراتی را در خصوص پایان رسمی جنگ کره و همچنین خلع سلاح مطرح کرده اند. پیونگ یانگ معتقد است این دو مورد باید به موازات هم به پیش برود اما آمریکا اصرار دارد خلع سلاح باید به یکباره انجام شود.

بر همین اساس اظهارات سفیر آ‌مریکا در سئول بیانگر موضع واشنگتن مبنی بر این است که کره شمالی باید گام‌های ملموسی در راستای خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

هریس در نشستی مطبوعاتی پس از ایراد سخنرانی درباره روابط آمریکا-کره جنوبی گفت: در خصوص پایان جنگ کره، تصور می‌کنم در روزهای نخستین آن هستیم. هنوز برای این موضوع بسیار زود است چرا که ما به دنبال بهبود روابط دو کره و بهبود روابط آمریکا و کره شمالی هستیم.

سفیر آمریکا در سئول گفت: آمریکا و جمهوری کره یک هدف مشترک داریم. این هدف نهایی خلع سلاح کامل و تایید شده شبه جزیره کره است.

همزمان پیونگ یانگ از طریق رسانه‌های خود تاکید می کند اعلام پایان جنگ کره اولین قدم برای اعتماد سازی و شروع فرایند خلع سلاح خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.