به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته میلادی مردی تلاش کرد تا با پرداخت ده‌ها هزار پوند به یک آژانس استخدام سیاهی لشگر راهپیمایی صوری را دقیقا در روز ورود امیر قطر به انگلیس در مقابل دفتر نخست وزیری این کشور به راه بیندازد.

این مرد که یک آرتیست کمتر شناخته شده در جنوب لندن است، از آدرس‌ها و شماره‌های غیرواقعی و یک کمپانی رازآلود برای سازماندهی این راهپیمایی درست سه ماه پیش از این دیدار استفاده کرده بود.

هنوز مشخص نیست که چرا وی برای پرداخت پول به شرکت کنندگان در این راهپیمایی تلاش کرده یا اینکه بعنوان دلال این کار را انجام داده است.

پس از آنکه شرکت استخدام سیاه لشگر متوجه شد که فرد سازمان دهنده برای چه کاری این پول را پرداخت کرده، این راهپیمایی صوری در آخرین دقایق کنسل شد.

اواخر ژوئیه بود که آژانس استخدام سیاه لشگر "اکسترا پیپل" در انگلیس با پیشنهاد پرداخت ۲۰ پوند برای هر نفر، به بازیگران تازه‌کار و جوان ایمیل ارسال کرد و از آنها خواست تا در راهپیمایی علیه تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر شرکت کنند.

این آژانس گفته است که فردی برای این کار با آنها تماس گرفت. ایمیل هایی که به ایندیپندنت ارسال شد نشان می‌دهد که این فرد "لسلی گندا"، عکاس اهل سیرالئون بوده است.

این آژانس همچنین اعلام کرد: افرادی که در اینجا (تظاهرات) هستند نمی‌خواهند اصلا صحبت کنند. فقط اینجا باشند تا نشان دهند که تعداد زیادی افراد در محل حضور دارند. امیر قطر به دفتر نخست وزیری می آید و این افراد با حضورشان نشان می‌دهند که از حضورش خوشحال نیستند. دقیقا همانطوری که ترامپ آمد و مردم از ورودش خوشحال نبودند.

آقای گندا آدرسی را به این آژانس داد که شامل آدرس منزل اصلی‌اش با جایی در شمال غرب لندن بود. وی همچنین تلفن موبایلی را ارائه کرده که یک رقم با آن شماره ای که خودش استفاده می کند، فرق دارد.

خبرنگار ایندیپندنت پس از بازدید از آدرسی که این آقا ارائه کرده بود، متوجه شد که این آدرس مربوط به یک شرکت است.

در ژوئیه یک دیپلمات قطری کشورهای مخالف شامل عربستان و امارات را پشت پرده این رویداد اعلام کرد.

ادعاهایی مختلف نیز در این باره مطرح شد مانند این ادعا که گروهی از روس‌ها پول گرفتند تا در مقابل پارلمان انگلیس و در تاریخ ۲۳ ژوئیه به راهپیمایی ضد قطری دست بزنند.

تصاویری از این رویداد منتشر شد و نشان داد که معترضان پلاکارت‌هایی را در دست دارند که رویش "تروریست ها را دور برانید" و "ما پول خونین و کثیف شما را نمی‌خواهیم" نوشته شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.