بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان در نشست شورای امنیت درباره ادلب گفت: کشورهای غربی به اقدامات خصمانه خود از طریق به کارگیری پرچم سیاهها و کلاه سفیدها برای آماده سازی سناریوی جدید شیمیایی به منظور مانع تراشی در روند سیاسی و توجیه این حمله ادامه می دهند.

وی افزود: مخازن شیمیایی سوریه در دریای مدیترانه بر روی کشتی آمریکایی امحا شد و این در حالی است که زرادخانه های سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی اسرائیل منتظر برکت(کنایه از بی توجهی شورای امنیت به زرادخانه های رژیم صهیونیستی) این شوراست.

الجعفری تاکید کرد: جبهه النصره در راستای برنامه ریزی حمله شیمیایی به منظور توجیه حمله به سوریه حرکت می کند و ۸ محموله ماده کلر به عنوان مقدمه ای برای حمله شیمیایی در ادلب منتقل کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: سوریه بارها اعلام کرده است که بکارگیری سلاح شیمیایی غیراخلاقی است و سوریه استفاده از آن را محکوم می کند  و تاکید می کند که سلاح شیمیایی پس از اینکه به تعهدات خود با سازمان منع تسلیحات شیمیایی عمل کرده است، در اختیار ندارد.

الجعفری بیان کرد: هر حمله که به سوریه شود به مثابه حمله به صلح و  امنیت منطقه ای و بین المللی و در راستای حمایت از تروریسم و هدف قرار دادن تلاش هایی که سوریه و متحدانش برای مبارزه با تروریسم انجام داده اند، است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.