سردار ابوالقاسم علی نژاد در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ادامه حضور مستشاران ایران در سوریه یکی از موارد توافق نامه دفاعی و فنی میان تهران و دمشق است که در جریان دیدار وزیر دفاع کشورمان با همتای سوری وی به امضا رسید.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تحکیم روابط دفاعی تهران و دمشق به صلح و ثبات در منطقه کمک می کند، افزود: حمایت از تمامیت ارضی و استقلال حاکمیت سوریه نیز در این توافق نامه تاکید شده است.

علی نژاد ادامه داد: پاکسازی میادین مین و گلوله های به جا مانده در مناطق مختلف سوریه که ایران از تجربیات هشت ساله جنگ تحمیلی در این زمینه برخوردار است، یکی دیگر از بندهای این توافق نامه است.

وی تصریح کرد: در جنگ حدود هشت ساله در سوریه به کارخانه های وزارت دفاع این کشور آسیب وارد شده که ایران در امر بازسازی این کارخانه ها کمک می کند و همچنین آمادگی دارد در سایر زیر ساخت هایی که در این کشور آسیب دیده، کمک کند.

وابسته نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: توافق نامه امضا شده توسط وزاری ایران و سوریه از همان روز امضا اجرایی شده است.

علی نژاد با اشاره به روابط خوب میان تهران و دمشق، تصریح کرد: سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی به دعوت رسمی وزیر دفاع سوریه انجام شده و روابط دو کشور همچنان با قوت ادامه دارد و بعد از تثبیت کامل دولت در تمامی خاک این کشور و شکست تروریسم، این روابط گسترش بیشتری خواهد یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.