آسوشیتدپرس گزارش داد، براساس گزارش دفاعی اخیر ژاپن که توسط کابینه تصویب شده است، ژاپن باید قابلیت‌های دفاع موشکی خود را به طور کامل به روز و تقویت کند زیرا همچنان کره شمالی یک تهدید جدی محسوب می‌شود و این کشور هیچ گام ملموسی برای خلع سلاح هسته‌ای برنداشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک سند مشترک در اجلاس تاریخی‌شان در ماه ژوئن برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای امضا کردند اما ترامپ چند روز گذشته در اعتراض به اینکه پیونگ یانگ هنوز اقدام ملموسی برای خلع سلاح هسته‌ای برنداشته، سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را به کره شمالی را لغو کرد.

در گزارش ژاپن اعلام شده است: اقدامات نظامی کره‌شمالی هنوز جدی هستند و یک تهدید بالقوه علیه امنیت ملی ژاپن محسوب می‌شود. هیچگونه تغییری در شناسایی برنامه موشکی و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی به عنوان تهدید تغییر نیافته است.

این گزارش در ادامه آورد: اگرچه وعده کیم جونگ اون برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره یک اقدام مهم است اما لازم است که اقدامات کره شمالی مورد نظارت قرار گیرد.

در حال حاضر ژاپن حوزه دفاع ملی خود را تقویت می‌کند و برنامه‌های دفاعی میان مدت خود را برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی از سوی کره شمالی به روز می‌کند و لازم است که قابلیت‌های دفاعی به میزان کافی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی تقویت شود.

همچنین ژاپن اقدامات گشت‌زنی و شناسایی خود را در آب‌های منطقه‌ای برای مقابله با هرگونه نقل و انتقالات توسط کشتی‌های کره شمالی که ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، افزایش داده است.

در همین راستا وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که این کشور دو سیستم دفاع موشکی زمینی پیشرفته آمریکا و سیستم دفاعی موشکی آگیس را در کشور مستقر می‌کند.

در این گزارش آمده است: برای دفاع از ژاپن، لازم است که قابلیت‌های دفاع موشکی بالستیکی خود را تقویت کنیم بنابراین شورای امنیت ملی و کابینه در دسامبر ۲۰۱۷ دو سیستم دفاع موشکی را مستقر می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.