روحانی در پاسخ به مجلس: 

نمایندگان عزیز، می فرمایید یا در برجام بمانیم، یا برویم، اما راه سوم هم داریم که اگر به نتیجه رسیدیم، اعلام می‌کنیم تا همه بدانند. 

به رییس جمهور فرانسه گفتم اگر اروپا تعهدات خود در قبال برجام را انجام ندهد ماه راه سومی (به جز خروج یا ماندن در برجام) را معرفی می کنیم 

مردم؛ مشکلات اقتصادی ما قابل حل است. تمام توانمان را به کار گرفتیم تا کالاهای اساسی تامین شود، همه تلاش ما بر این است که تولید حفظ شود. قیمت ها را آنچه مربوط به دولت بوده، دست نزدیم تا در رفاه بیشتر باشند.

این همه تلاشی که امسال در زمینه برق انجام شد، چون مردم همکاری کردند در صرفه جویی، عبور کردیم.

اگر با گاز همکاری کنیم در زمستان، صادرات گاز بیشتر می‌شود. اگر در سوخت نفتی صرفه‌جویی کنیم، درامد ما بیشتر می‌شود. اگر مردم با ما باشند، سریع عبور می‌کنیم. اگر باهم نباشیم، زمان طولانی می‌شود. 

برادران عزیز و خواهران گرامی، ملت ایران؛ مردم مساله اولشان اختلاف نداشتن ماست. مردم از امریکا نمی‌ترسند، از تحریم نمی‌ترسند، از تهدیدهای خارجی نمی‌ترسند، اما از دعوای بین خودمان می‌ترسند. 

امروز دست به دست هم بدهیم بیاییم کنار هم برای حل معضلات مردم و مشکلات مردم و بدانند در کنار هستیم، می فهمند و آرام می‌شوند

نمایندگان محترم سوال کردید از سر دلسوزی، اما اگر نتیجه ان این باشد که مردم قانع شده باشند، موفق شده‌ایم. این به معنای بالاترین هدیه به ملت بزرگ ایران است. 

تلاش دولت بر این است که قیمت ارز متعادلتر بشود. در هفته اخیر متعادل شده، در هفته های بعد متعادل می‌شود.

ما ذخایر ارزی را بالا می‌بریم. ارز ما کم نشده، صادرات غیرنفتی ما غیر از میعانات گازی، ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است. ذخایرارزی را در داخل و بانک‌های دنیا افزایش می‌دهیم. این کار احتیاطی است.

اگربخواهیم مثل پارسال عمل کند، ظرف دو هفته ارز به قیمت پارسال می افتد. گفتید طلا، خب یک جاهایی پشتوانه اسکناس است و حق نداریم دست بزنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.