به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه «رودونگ سینمون» با نام بردن از رزمایشی با حضور نیروهای آمریکایی در ژاپن، آن را آماده‌سازی برای «نفوذ» به پیونگ یانگ دانست.

این رسانه می‌نویسد: این چنین اقدامات ثابت می‌کند که آمریکا در تدارک توطئه‌ای مجرمانه با هدف جنگ‌افروزی است.

ارگان کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی در این گزارش از دولت آمریکا می خواهد که به جای «قمار نظامی»، در راستای اجرای تفاهم‌نامه سنگاپور که به امضای سران دو کشور رسید، گام بردارد.

رویترز در همین رابطه با سفارت آمریکا در کره جنوبی تماس برقرار کرده و نوشته که سخنگوی این سفارتخانه از برگزاری هرگونه رزمایشی ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در خرداد ماه برای نخستین بار با یکدیگر دیدار و سندی را با هدف کاهش تنش‌ها امضا کرده بودند.

با این وجود، پیونگ یانگ پس از این دیدار همچنان به برنامه ساخت موشک‌های قاره پیما ادامه داده و کاهش ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای خود را برنتافته است.

این موضوع موجب شد که ترامپ روز جمعه سفر وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی را که برای چهارمین بار طی ماه‌های گذشته انجام می‌شد، لغو کند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت که لغو این سفر در نتیجه «عدم پیشرفت کافی در مسیر عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای» بوده است.

رسانه های آمریکایی اخیراً گزارش داده بودند که با وجود گذشت چند ماه از دیدار سران دو کشور، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را برای مقام‌های آمریکایی فاش نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.