دولت هر چه سعی کرد نشان دهد در داستان برجام با بدآدمی طرف است و ترامپ بر پایه یک مشت اخبار جعلی و دروغین علیه ایران تصمیم می‌گیرد، عده‌ای باور نمی‌کردند. اما مجتبی ذوالنور اعلام کرد که اوباما در جریان برجام ۲۵۰۰ تابعیت امریکایی به ایرانیان داده است. ترامپ هم همین حرف را توئیت کرد و با استناد به آن علیه ایران تصمیماتی گرفت. شاید این اتفاق باعث ایجاد فشار روی مردم شد ولی در عوض حرف دولت در مورد دروغگو بودن ترامپ به کرسی نشست. از طرف دیگر وقتی خبرنگاری از ذوالنور پرسید سند ادعایی که کردید کجاست؟ او پاسخ داد: «روزنامه ابله و مغرض و مریض بیخود می‌کند روی حرف من تحلیل بگذارد.» این سخن غیر از آنکه نحوه صحیح برخورد با مخالف را به مسئولان آموزش می‌دهد، چند فحش آبدار را هم به دایره واژگانی‌شان اضافه می‌کند. البته ما در مجلس کسانی مانند نادر قاضی‌پور را هم داریم که قبلاً برخورد درست با رسانه را به شکل عملی آموزش داده ولی متأسفانه دولت دل به درس‌های این عزیزان نمی‌دهد و همچنان به نرمی با منتقدان برخورد می‌کند.

درست است که همه زحمت طرح سؤال از رئیس جمهوری روی دوش جناب ذوالنور افتاده ولی از وقتی دکتر روحانی اعلام کرده که می‌خواهد حقایق پشت پرده را در همان جلسه بگوید، خیلی ناراحت و مضطرب شده. بالاخره خودش این کاره است و نحوه برخورد دوستانش را می‌داند. به همین دلیل به رئیس جمهوری توصیه کرده که بهتر است فقط به همان پنج سؤالی که از شما پرسیده می‌شود پاسخ دهید و چیز دیگری نگویید. وگرنه دلواپسان عزیز ناراحت می‌شوند و بعداً تلافی‌اش را در جایی مثل استیضاح وزیران یا برگزاری تجمعات خودجوش خالی می‌کنند.

البته ذوالنور خیلی زودتر از این‌ها سعی در خدمت‌رسانی به دولت داشت ولی کسی قدر او را نمی‌دانست. مثلاً همین جریان آتش زدن برجام در مجلس. در حالی که رئیس جمهوری شب قبلش در تلویزیون اعلام کرد به برجام پایبند می‌مانیم، اما جناب ذوالنور و دوستان حس کردند روحانی توی رودربایستی اروپایی‌ها گیر کرده. پس برای اینکه روحانی اذیت نشود فداکاری کرده و فندک‌هایشان را جلوی چشم همه بیرون آوردند. البته برخی از دلواپسان بعداً که مشخص شد رئیس جمهوری همچنان روی مذاکره تأکید دارد او را به استخر دعوت کردند تا بلکه بیخیال شعارهایش شود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.