شادمهر کاظم‌زاده در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان موافق استیضاح گفت: کشور ما در معرض یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار گرفته است. طراحان و سیاست‌گذاران در آمریکا نقشه‌های جدیدی را طراحی می‌کنند و ستاد اقدام به تحریم شکل می‌دهند، اما در مقابل اتاق جنگ اقتصادی آمریکا اتاق جنگ اقتصادی ما چه می‌کند و پاتک‌های اقتصادی ما چه بوده است؟ آیا غیر از این است که به ذخائر کشور چوب حراج زده شده است؟

وی با طرح این سوال که ذخائر ارزی چه‌طور توزیع شده و کاهش دستوری نرخ سود بانکی و افزایش نقدینگی چه تاثیری بر اقتصاد داشته، اظهار کرد: اتاق جنگ اقتصادی نیازمند افراد متخصص، باهوش و کوشاست که ساختارهای جدید را بشناسند.

کاظم‌زاده با بیان این‌که افزایش فقر آسیب‌های اعتقادی را هم به دنبال دارد، ادامه داد: زمانی که آقای کرباسیان وزارت را تحویل گرفتند برنامه خوبی ارائه کردند، اما در این یکسال چه گذشت؟ آیا آنچه حاصل شد آرامش اقتصادی بود یا تلاطم اقتصادی؟ من زبان مردم هستم. شما چه کردید؟

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: وزارت اقتصاد مسئول تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی و هماهنگی آنهاست و وزیر اقتصاد نخ تسبیحی است که باید اعضای تیم اقتصادی را به هم مرتبط و منسجم کند. در این شرایط و با وجود حجم نقدینگی فراوان مردم به دنبال جایی مطمئن برای سرمایه‌گذاری هستند. باید جوابی برای آنها پیدا کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: نوسانات و التهابات ارزی در حالی اتفاق می‌افتد که کشور ما از ظرفیت‌ها و امکانات اقتصادی سرشار برخوردار است و این شرایط با وجود امکانات و ثروت ملی قابل توجیه نیست.

کاظم‌زاده عدم رعایت شایسته‌سالاری، بی‌توجهی به سیاست‌های کلان و عدم استفاده از نخبگان جوان را از نقاط ضعف وزارت اقتصاد عنوان و خاطر نشان کرد: می‌گویند دولت می‌خواهد هزینه تغییر در مدیریت اقتصادی را از طریق مجلس بپردازد. به فرض صحت چه اشکالی دارد این هزینه را بدهد؟ می‌گویند وزیر اقتصاد در حوزه اقتصادی نیز تیم‌ساز نیست به فرض صحت ما وزیر بی‌اختیار نمی‌خواهیم. ما استیضاح برگ آخر اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی می‌دانیم.

وی در پایان گفت: چرا جوانان برای دریافت وام کم بهره نزدیک دو سال باید بدوند و بتوانند حداقل سرمایه را فراهم کنند و چرا دقیقا در این شرایط وزیر مصاحبه می‌کند و می‌گوید اوضاع اقتصادی خوب است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.