سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز عید قربان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و آمریکا تاکنون سه توطئه بزرگ علیه ملت ایران اجرا کرده که شامل ۸ سال جنگ تحمیلی، فتنه‌های مختلف و جنگ اقتصادی اخیر است.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس مردم مقابل دشمن ایستادند و با ایثارگری اجازه ندادند کشور دچار مشکل شود و در فتنه‌ها نیز مردم هوشیار عمل کردند و آمریکا نتوانست به اهداف خود دست یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز سفره مردم را دشمن هدف قرار داده و اگر این توطئه را نیز خنثی کنیم برای همیشه از شر دشمن خلاص خواهیم شد و به همین دلیل است که موقعیت فعلی کشور بسیار مهم است.

علم الهدی بیان کرد: مردم باید با تمام توان به‌ فرمان رهبری گوش کنند و مسئولان نیز با تمام قدرت با اقدام جهادی مشکلات را حل کرده و راه را برای مردم هموار کنند تا از این گردنه همه به‌ سلامت عبور کنیم.

وی تأکید کرد: امروز در کشور اگر کسی مسئولیت می‌پذیرد باید با یک اقدام انقلابی و جهادی مردم را از مشکلات عبور دهد نه اینکه مسئولان بی‌تفاوت یک‌گوشه بنشینند و به  دشمن چشم بدوزند و یا به دنبال اروپایی‌ها باشند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: ما از کارگزاران و مسئولان نظام یک اقدام مؤثر جهادی مشاهده نمی‌کنیم و صرف اینکه چهار انبار کالای احتکار شده را گرفتید کار تمام نمی‌شود زیرا مردم در تأمین مایحتاج روزانه خود هنوز دچار مشکل هستند. باید مسئولان قوی‌تر به میدان بیایند نه اینکه هر روز وضعیت ما بدتر از قبل شود.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: آمار و گزارش دادن مشکل را حل نمی‌کند و اینکه مردم شب بخوابند صبح ببینند نسبت به روز گذشته مشکلاتشان کمتر شده است را باید شاهد باشیم. همه می‌گویند در کشور مشکلی نداریم پس چرا مسئولیت‌ها به‌درستی انجام نمی‌شود؟

وی در پایان خطبه های خود اظهار داشت: انگلیس، فرانسه و آلمان جاده‌صاف‌کن آمریکا هستند و نباید به آن‌ها دل‌خوش کنیم. مسئولان باید در برابر مردم و خون شهدا و امام عصر(عج) و خداوند متعال حرکت عظیمی را برای حل مشکلات انجام دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.