واشنگتن پست ادامه داد: فردریک کیگان از موسسه امریکن اینترپرایز می نویسد که ایران بر خلاف اتحاد جماهیر شوروی به دلیل هراس از فشار اقتصادی غرب رژیمش سقوط نمی کند و ایدئولوژی خود را رها نمی کنند. وی همچنین تصریح کرد که دلیلی وجود ندارد که فشار مردم به دلیل مشکلات اقتصادی نوعی شوک سیستماتیکی ایجاد کند که  در عرض چند سال اتحاد جماهیر شوروی را نابود کرد. وی معقتد است: « آمریکا باید این فرض را که فشار خارجی باعث فروپاشی سریع جمهوری اسلامی ایران می شود کنار بگذارد.»

بنابراین با توجه به حمایت اتحادیه اروپا، چین و روسیه ، ایا این امید که تحریم های اقتصادی به خودی خود بتواند تهران را مجبور بازگشت به میز مذاکره کند مبتنی بر واقعیت است؟ در حال حاضر بر خلاف دوران پیشابرجام، ایران با دریافت میلیاردها دلار پس از توافق هسته ای همراه با سرمایه گذاری خارجی و کمک توسط کشورهایی که اکنون در برجام باقی مانده است» دشوار است این مسئله را بپذیریم.

بنابراین کیگان بر این عقیده است که دولت ترامپ باید بر « ایجاد یک اجماع با متحدان آمریکا» تمرکز کند ، بر عکس تمام اقداماتی که ترامپ انجام می دهد. کیگان معتقد است که الزامات یک سیاست کاربردی و موثر در مقابل ایران زمانی است که روابط خود را با متحدانمان بهبود ببخشیم.

اتخاذ یک رویکرد بلند مدت در مقابل ایران می تواند روسیه و چین را از حمایت ایران دور کند و این مسئله زنجیره تامین مواد استراتژیکی که ایران برای پیشبرد توانمندی های نظامی متعارف و هسته ای خود نیاز دارد را مختل می سازد و ایران را مجبور می کند که  به صورت تهاجمی برای حفظ موقعیت خود در عراق و سوریه مبارزه کند ، در حالی که همزمان اقتصادش به هر شیوه ممکن تحت فشار قرار می گیرد.

اما تا زمانی که دولت ترامپ به تنهایی سیاست تحریم اقتصادی را اتخاذ کرده است ، این غیرممکن به نظر می رسد که ایران را وادار به تغییر رفتارش کند. پس از ۱۸ ماه دولت ترامپ هنوز نیاز دارد در مقابل ایران یک استراتژی کاملی اتخاذ کند. این کار مستلزم همکاری با متحدانمان است در حالی که ترامپ با خروج از برجام زمینه شکاف با متحدانمان را فراهم کرده است و دقیقا به همین دلیل است که ما با این اقدام مخالفیم. در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در مورد مدیریت مسئله ایران است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.