سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با گزارش سازمان بازرسی استان البرز پرونده قاچاق در واردات برای ۲ متهم مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: متهمین این پرونده ها پس از رسیدگی و احراز تخلف در یکی از شعب تعزیرات حکومتی استان البرز به پرداخت ۳۲ میلیارد تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

رایگانی تصریح کرد: با توجه به متواری شدن متهمین، اقدامات برای دستگیری این دو نفر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) آغاز و نهایتا شب گذشته این افراد در تهران دستگیر و تحویل نیروی انتظامی استان البرز شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: بنا به ناتوانی و عجز متهمین از پرداخت جزای نقدی، حکم صادره تبدیل به ۱۵ سال زندان برای هر نفر تبدیل شد.

رایگانی همچنین از کشف ۱۶۰ میلیارد انواع شمش و ورق آلومینیوم احتکار شده در استان قم خبر داد.

یاسر رایگانی گفت: در گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم با نمایندگان دستگاه‌های مربوطه از یک کارخانه سنگبری متروکه حدود یک میلیون کیلوگرم انواع شمش و ورق آلومینیوم به ارزش ۱۶۰میلیارد ریال به ظن احتکار و قاچاق کشف و پلمب شد.

وی افزود: با ادامه بررسی‌ها مشخص شد دو شرکت وارد کننده آلومینیوم با دریافت ارز دولتی در سال ۹۶ اقدام به واردات کرده و علیرغم تعهد این شرکت نسبت به عرضه کالا در بازار، مقدار زیادی از شمش‌ها را در انباری که در سیستم جامع انبارها نیز، ثبت نشده دپو کرده بودند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: پرونده‌های احتکار با توجه به شرایط فعلی بازار خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفان و سودجویان برابر قانون برخورد می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.