آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه در مراسم سالروز شهادت امام باقر(ع) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: سیاست ما جدای از موضوعات دینی نیست و کسانی که دم از این موضوع می زنند باید بدانند اسلام بر رابطه قوی بین دین وسیاست تاکید دارد.

وی افزود: در حال حاضر ما با دو دسته افراد در جامعه سروکار داریم که عده ای دین ندارند و در موضوعات سیاسی به حوزه دین توجهی نکرده و اقدامات خود را جدای از تعالیم این حوزه به انجام می رسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دسته دوم افرادی هستند که نماز می خوانند و روزه می گیرند و به انجام موضوعات دینی توجه دارند اما به سیاست به عنوان تکلیف دینی توجهی ندارند. 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: هر دو این جریان ها از نظر اسلام قابل قبول نیستند و به عبارتی مخالف سنت و سیره پیامبر گرامی اسلام عمل می کنند که نباید اینگونه باشد زیرا بین دین و سیاست رابطه تنگاتنگی وجود دارد و نمی شود یکی را نادیده گرفت. 

علم الهدی با اشاره به دوران زندگی امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: ایشان در زمان حیات بابرکت خود به دنبال اقدامات مسلحانه علیه حاکمان ظالم وقت نبودند بلکه قیام ایشام فرهنگی بود و اقداماتی که در این حوزه به انجام رساندند موجب خشم حکومت وقت شده و ایشان را به شهادت رساندند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.