کارلوس تولدو، یکی از مقامات این شرکت در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما فعالیت خود را در سال ۲۰۱۳ که تحریم‌های همه جانبه به خصوص از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران وضع شده بود، آغاز کردیم. وی در ادامه افزود: این شرکت در بازار ایران رقیبی نداشت که باعث شد در این بازار بماند.

با این حال این شرکت در سال ۲۰۱۵ با رقابت فزاینده ای مواجه شد و زمانی که تحریم‌های ضدایرانی برداشته شد، فعالیت‌های خود را در ایران به حداقل رساند.

کارلوس تولدو گفت: اکنون ما قصد داریم فعالیت‌هایمان را در سطح بالاتری ازسربگیریم. تاکنون اتحادیه اروپا ایران را هدف تحریم قرار نداده است و آنچه آمریکا می‌گوید مشکل این کشور است نه ما.

این مدیر اسپانیایی اظهار کرد: شرکت "اسپرونکو اینترنشنال" تاکنون تهدیدی دریافت نکرده و اگر هم چنین بود، آنها را نادیده می‌گرفت.

اتحادیه اروپا وعده داده است در برابر تحریم‌های آمریکا ایستادگی کرده و با اجرای قانون بازدارنده که به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رعایت نکنند، از تهران حمایت کند.

مرحله اول اقدامات ضدایرانی واشنگتن اخیرا به اجرا گذاشته شد و مرحله دوم که شامل تحریم‌های نفتی است در اوایل نوامبر اجرایی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.