امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» به بهانه ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی اظهار داشت: یکسال اخیر سال پر تلاشی برای مجموعه دفاعی کشور بود که البته این مجموعه در طول سالهای انقلاب همواره پرتلاش بوده است.

وی افزود: ما برنامه خوبی را آماده و تقدیم مجلس، رییس جمهور و فرماندهی معظم کل قوا کردیم و در ۶ ماه باقی مانده سال ۹۶، یک تغییرات جزئی در اولویت ها دادیم و برنامه ۹۷ را بر اساس برنامه ۴ ساله ای که به مجلس تقدیم شد تدوین کردیم.

وزیر دفاع گفت: تمرکز ما بر روی اولویت ها بود که اولویت اول ما موضوع موشکی است که در این حوزه وضعیت خوبی داریم و باید آن را ارتقا می دادیم.

امیر حاتمی با اشاره به رونمایی اخیر از موشک فاتح مبین اظهار داشت: ما به لحاظ تنوع وضعیت خوبی داریم و بیشتر به سمت پارامترهای دیگر نظیر چابکی، رادار گریزی و دقت بالا تر و پایداری در مقابل شرایط محیطی مختلف رفتیم و سایر قابلیت های راهبردی رفتیم.

وی با بیان اینکه در مجموع در حوزه تسلیحات اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: برای مثال، همکاران من در حوزه مقابله با موشک های بالستیک و کروز کارهای خوبی کردند و در حوزه زمینه نیز تانک کرار را داشتیم که الان برای تست های نهایی در اختیار نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع با تاکید بر اهمیت صلح و پایندی به صلح گفت: ما هیچگاه به دلیل حرمت های شرعی سراغ تسلیحات کشتار جمعی و سلاح هسته ای نرفته و نمی رویم ولی اجازه تعدی به منافع خود را نداده و به صلح پایبندیم.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای ما بر مبنای طراحی های داخلی است. ما دارای یک صنعت به تمام معنا هستیم و از داشته‌های بانک فناوری خود استفاده کرده  روی پلتفرم های مشخصی حرکت می کنیم.

وی گفت: موشک فاتح مبین یکی از اعضای خانواده فاتح است که هرروز به توانایی های این کلاس متناسب با تهدیدات افزوده می شود.

وزیر دفاع اضافه کرد: ما این توان را داریم که همه نیازهای خود را برطرف کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.