اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری که در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد؛گفت : با توجه به ظرفیت های موجود می تواند تولید نفت کشور مانند گذشته باشد و کاهش نیابد.

قره خانی ادامه داد : سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی صادر می شود و با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در کشور تلاش داریم میزان تولیدات کشور کاهش نیابد.

قره خانی گفت : با ادامه روند تحریم ها احتمال کاهش تولید در شرایطی که مصرف داخل افزایش یابد وجود دارد، و تمام تلاش بر این است کهدرآمدهای نفتی کاهش نیابد و اگر تولید کاهش یافت با افزایش قیمت جبران شودو به دنبال بازارهای جدید صادرات نفتی هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون دولت و مجلس برای شناسایی بازارها و مشتریان جدید برنامه ریزی هایی داریم.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده که صادرات نفت ایران را به صفر می رساند اما ما از تمام ظرفیت های خود استفاده می کنیم و اجازه چنین موضوعی را نمی دهیم.

قره خانی افزود : اگر رئیس جمهور آمریکا از نفوذ خود در مجامع بین المللی، زور نظامی و امکانات برای نابودی اقتصاد ما به کار برده ماهم از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم و تحریم های ظالمانه را پشت سر می گذاریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع گران شدن بنزین هم اشاره کرد وگفت : دولت اختیار دارد هم بنزین را دو نرخه کرده و هم استفاده مجدد از کارت سوخت را اجرا کند اما تلاش داریم اجازه ندهیم تا پایان سال بنزین گران شود .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.