سیدعباس صالحی عصر امروز در نشستی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان اظهار کرد: کسانی که در این مجموعه مشغول خدمت هستند کنار کار اداری و خدمت به مردم، در حوزه فرهنگی مشغول فعالیت هستند.

وزیر ارشاد با اشاره به تعبیری از رهبری درباره فرهنگ که از آن به‌عنوان نیاز انسان به هوا برای نفس کشیدن یاد کرده‌اند، گفت: از این رو کارکنان مجموعه‌های فرهنگی و هنری کنار نگرانی‌هایی که در تامین معیشتی دارند باید به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر و حساسیت حوزه فعالیت خود واقف باشند.

وی افزود: وظیفه‌ای که برعهده مدیران ارشد سازمانی است، این است که مسائل معیشتی مجموعه خود را از لحاظ فردی و جمعی جدی بگیرند چراکه مدیران مجموعه همچون پدر خانواده دنبال بهتر کردن شرایط زندگی افراد زیرمجموعه خود هستند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه استفاده حداکثری از تمام فرصت‌ها برای بهتر شدن شرایط کارکنانی که در حوزه فرهنگ خدمتی می‌کنند، لازم است، گفت: کار‌هایی در این حوزه آغاز شده، ولی متاسفانه شرایطی که ناخواسته در حوزه اقتصادی بر کشور حاکم شده، موجب وقفه‌هایی در برخی حوزه‌ها شده که به معنای ناامیدی در ایفای خدمت ما نیست.

صالحی با اشاره به اینکه فضای مجموعه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به گونه‌ای باشد که فرهنگ حرف اول را بزند، گفت: این نگاه می‌تواند در عملیاتی شدن رویکرد‌ها و سیاست‌های وزارت ارشاد کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دور شدن از حواشی نگاهی است که امروز به آن نیاز داریم و با این رویکرد حرکتی روبه جلو اتفاق افتاده است.

وی به افزایش ۴۰ درصدی مخاطبان سینما در کشور و فروش ۱۲ میلیارد تومان بلیت در سینما‌ها اشاره کرد و گفت: ساخت سینما در سال گذشته ۱۰۰ مورد و امسال هم با جدیت این روند پیگیری می‌شود.

عضو کابینه دوازدهم به ایجاد حرکتی روبه رشد در حوزه برنامه‌های فرهنگی، هنری و دینی از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: با کمک مدیران و کارکنان فضای آرامی در بخش فرهنگ داریم که امکان همدلی و همکاری و همراهی بیشتر را فراهم کرده؛ برای اینکه بتوانیم در ادامه راه امیدوارانه‌تر حرکت کنیم.

صالحی با اشاره به اینکه در برنامه‌های این وزارتخانه ۹ کلان برنامه در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: رویکرد برنامه‌محور و حرکت به سمت مسیری مشخص به عنوان برنامه میان‌مدت و درازمدت در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نگاه افزایش رضایت شغلی و انگیزه کارکنان اشاره کرد و گفت: آنچه می‌تواند به این وزارتخانه فرصت حرکت بدهد احساس کارکنان درباره حوزه فعالیت شان است.

به گفته صالحی، در وزارتخانه متبوع به اندازه کافی رضایت‌های شغلی بالا نیست و این پدیده موجب می‌شود زمانی که وارد تعامل با این کارکنان می‌شویم این نارضایتی آثار خود را نشان می‌دهد؛ بنابراین تلاش می‌کنیم مسائل را با نگاه جدیدی به پیش ببریم.

وی افزود: در این فضا یکی از مشکلات مطروحه نیرو‌های قراردادی است که سهم زیادی از نیروی انسانی این وزارتخانه را تشکیل می‌دهند و نیم درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

صالحی با تاکید بر اینکه برای تبدیل نیرو‌های قراردادی به پیمانی و سهمیه‌های موجود گام‌هایی در این حوزه برداشته شده، گفت: در تبدیل نیرو‌ها گفتگو‌هایی داشته و داریم.

وزیر ارشاد به تلاش این وزارتخانه برای یکسان‌شدن حقوق نیرو‌های قراردادی و نیرو‌های رسمی اشاره کرد و گفت: در کنار ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم توجه کرد.

وی به پروژه‌های نیمه‌تمام و منع ساخت و ساز‌های جدید اشاره کرد و گفت: با حرکت به سمت تبصره ۱۶ می‌توان ساخت و ساز‌های جدید را آغاز کرد چراکه تاکید بر پایان دادن پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.