هیل گزارش داد، نظرسنجی صورت گرفته توسط دانشگاه کوئینوپیاک نشان داد که ۵۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا افرادی را که عقاید نژادپرستانه دارند تشویق می‌کند تا به صورت علنی عقاید و باورهای این چنینی خود را ابراز کنند.

نتایج این نظرسنجی به شدت نتایج به دست آمده از یکی دیگر از نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه کوئینوپیاک را که در تاریخ سوم ژوئیه (۲۱ تیر) منتشر شد، منعکس می‌کند.

نظرسنجی سوم ژوئیه نشان داده بود که ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند ترامپ افرادی را که عقاید نژادپرستانه دارند تشویق می‌کند تا صریح‌تر درباره عقاید این چنینی خود صحبت کنند.

در نظرسنجی روز سه‌شنبه ۷۸ درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند که ترامپ افرادی را که عقاید نژادپرستانه دارند تشویق می‌کنند در حالی که این آمار در بین جمهوری‌خواهان تنها ۲۵ درصد بود.

ترامپ از زمانی که در راس امور قرار گرفته اغلب به داشتن عقاید نژادپرستانه و حمایت از نژادپرستی متهم شده است.

اخیرا ترامپ به خاطر انتقاد شدید از بازیکنان لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) که به بی عدالتی‌های نژادپرستانه اعتراض کرده‌اند، به نژادپرستی متهم شده است.

روز سه‌شنبه نیز ترامپ به خاطر لحن تندی که در توئیتش علیه اوماروسا مانیگات نیومن، معاون سابق کاخ سفید استفاده کرده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت؛ نیومن اخیرا کتاب خاطراتی را درباره دورانی که در کاخ سفید فعالیت داشته منتشر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.