یدالله صادقی امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران که با حضور محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار تهران و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد، با بیان اینکه وجود احتکار مواد اولیه در انبارها سبب ایجاد شوک در بازار می‌شود اظهار داشت: ۵ هزار واحد تولیدی پوشاک و ۴ هزار واحد تولیدی کفش با احتساب ۳۱ هزار کارگر در سطح استان فعال هستند که احتکار مواد اولیه مورد نیاز این صنوف مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده که لازم است برخورد قاطع‌تری با سودجویان انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به تصمیم‌ به اخذ مابه التفاوت از کالاهای گمرک که بر مبنای ارز ۴۲۰۰ است، برای عدم دوگانگی قیمت در بازار باید در زمان ترخیص کالا قیمت واحدی تعیین شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران سپس افزود: با احتساب مالیات ارزش افزوده و ۴ درصد مالیات بر درآمدی که در گمرک احراز شده، رقمی حدود ۱۴۰ درصد نسبت به سرمایه اولیه برای ورود کالا به گمرک نیاز است که تأمین آن در توان واردکنندگان نیست.

صادقی با تأکید بر اخذ تضمین یا قسط‌بندی کردن برای ترخیص کالا از گمرک تصریح کرد:همچنین از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده تا اجازه دهند که مواد اولیه واحدهای تولیدی از پرداخت این مبلغ معاف شوند چون اگر تولیدکننده‌ها بیش از اینها پرداخت کنند روند بازسازی و نوسازی واحدها با مشکلاتی بسیاری مواجه می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.