در این گزارش آمده است: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران روز گذشته در سخنرانی مهمی تاکید کرد که ایران نه با آمریکا مذاکره می کند و نه با این کشور سر جنگ دارد. 

آیت الله خامنه ای تاکید کرد که مسائل اقتصادی کشور عمدتا ناشی از عوامل داخلی است نه تحریم آمریکا.

وی معتقد است که آمریکایی ها در مذاکرات شیوه خاصی دارند، آنها مذاکره را یک &#۳۹;دادو ستد&#۳۹; می دانند و با تکیه بر قدرت و پول هرگونه مقاومت در برابر تحقق اهداف خود را ناکام می گذارند.

آیت الله خامنه ای با بیان این مطلب که هیچ اعتمادی به آمریکا و دولت این کشور ندارد، مذاکره با واشنگن را ممنوع اعلام و در واقع پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را رد کرد. 

همزمان با سخنان رهبر عالی ایران، وزارت دفاع ایران از نوعی موشک نقطه زن جدید رونمایی کرد که تصاویر آن از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد و بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

در حقیقت باید گفت که اقدامات ایران بسیار هوشمندانه است و همزمان با سخنرانی رهبر عالی این کشور، نیروهای دفاعی از موشک بالستیک جدید رونمایی می کنند و در واقع می خواهند با این اقدام عرض اندام کنند. 

بر اساس این گزارش، موشک رونمایی شده، نسل جدید موشک فاتح ۱۱۰ که «فاتح مبین» نام دارد، می‌تواند از تمامی موانع و سدهای ضدموشکی عبور کند و در همه ساعات شبانه ‌روز و شرایط محیطی و جنگ الکترونیک، مواضع مد نظر را روی زمین و دریا تشخیص داده و هدف قرار دهد.

این موشک نقطه‌زن زمینی و دریایی که دارای سر جستجوگر پیشرفته و هوشمند است، یک تولید صد در صد داخلی محسوب می‌شود که توسط کارشناسان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته و وارد چرخه تولید شده است.

مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا، با بیان این که وزارت دفاع ایران برد موشک فاتح مبین را اعلام نکرده است، میزان برد نمونه های قبلی این موشک را ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد.

روزنامه چلنج افزود: برنامه موشکی ایران یکی از موضوعات چالش برانگیز این کشور در سطح بین‌الملل و یکی از دلایل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی است. 

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که هر نوع توافق جدیدی با ایران باید موضوعات موشکی و تهدیدهای امنیتی این کشور در منطقه خاورمیانه را دربر بگیرد.

توسعه برنامه های موشکی ایران در حالی انجام می‌شود که با وجود هشدارهای قدرتهای جهان، تهران اصرار دارد که هر نوع فعالیتی در این باره با هدف تقویت توان دفاعی کشور انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.