برخی منابع معتبر اطلاعاتی و امنیتی در کشورهای غربی اعلام کرده‌اند که روسیه در نشست اخیر میان دونالد ترامپ و ولادیمر پوتین در هلسینکی، به اهدافی بیش از آن چه انتظار داشت، توانسته دست یابد.

در همین ارتباط، سی.ان.ان با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه گفته است که ارزیابی در ارتباط با رضایت خاطر بیش از حد انتظار مسکو بر اساس بررسی طیف متنوعی از گزارش‌های اطلاعاتی و امنیتی وی همچنین مواضع اعلام شده توسط کرملین صورت گرفته، هرچند مسکو همچنان انتظار ندارد که ترامپ بتواند تاثیر قابل توجهی در نزدیکی مسکو و واشنگتن داشته باشد.

براساس همین گزارش، رضایت خاطر رهبر روسیه در جریان نشست خبری با ترامپ پس از مذاکره دو طرف که بدون حضور مترجم و دیگر افراد صورت گرفته بود، نشان می‌داد که مسکو آن چه را که می‌خواسته توانسته است از این دیدار و مذاکره  دو جانبه بدست آورد.

ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ۲۵ تیرماه امسال در جریان نشستی کم سابقه در هلسینکی، پایتخت فنلاند با هم دیدار و گفتگو کردند.

با این حال سخنان ترامپ در نشست خبری پس از مذاکرات، که در آن اعلام کرد دلیلی ندارد روسیه در انتخابات ایالات متحده دخالت کرده باشد و رد ضمنی نتیجه‌گیری نهادهای اطلاعاتی این کشور در این زمینه، باعث شکل‌گیری موجی از انتقادات داخلی شدید علیه ترامپ شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.