«پر سندبرگ»، وزیر شیلات نروژ به دلیل سفر به ایران در ماه گذشته میلادی مجبور به استعفا شد. «ارنا سولبرگ»، نخست وزیر نروژ که پیشتر از وزیر شیلات این کشور حمایت کرده بود، موظف است تا ۲۴ ساعت آینده یک وزیر جدید را برای این سمت انتخاب کند.

پر سندبرگ در دو هفته گذشته به دلیل اینکه کشور ایران را برای سفر انتخاب کرده بود، مورد انتقادهای گسترده ای از سوی احزاب سیاسی مختلف قرار گرفت.

گزارشها حاکی از آن است که سندبرگ در این سفر به دلیل همراه داشتن تلفن همراه امور کاری خود، مورد انتقادهای گسترده ای قرار گرفته است. مقامات ارشد نروژ در هنگام سفرهای تفریحی نباید تلفن همراه مربوط به امور کاری خود را به همراه داشته باشند. حتی نخست وزیر نروژ هم تا زمانی که پر سندبرگ این کشور را به مقصد ایران ترک نکرده بود، از سفر او اطلاعی نداشت.

ایران که چهارمین بازار ماهی سالمون نروژ محسوب می شود، به دلیل تحریم های آمریکا نمی تواند با برخی کشورها وارد معامله شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرد که هر شخص یا کشوری که با ایران معامله کند، دیگر نمی تواند با آمریکا معامله انجام دهد.

نخست وزیر نروژ چند روز پیش در حمایت از وزیر این کشور اعلام کرد که درست است که او از قوانین پیروی نکرده است، اما همه اشتباه می کنند و او هم از این اشتباه درس گرفته است. این درحالی است که احزاب سیاسی چپ گرا و میانه رو ادعا کرده اند «سندبرگ» با این کار ثبات کشور را در خطر قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.