اشتفان شولتس عصر شنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ایران و اتریش، روابط منحصر به فردی دارند افزود: این ۲ کشور، ۷۰۰ سال است که با یکدیگر ارتباط دارند. 

وی اظهار داشت: کمتر کشور اروپایی را می‌توان مشاهده کرد که این چنبن سابقه دیرین با کشور ایران دارد و آنچه که اصول و چارچوپ روابط این دو کشور را حفظ نموده اطمینان و احترام متقابل است. 

سفیر اتریش در ایران افزود: می دانیم با خروج آمریکا از برجام، شرایط ، بسیار سخت‌تر شده ولی در تلاش هستیم که راه‌حل‌ها و فرصت هایی را برای برقرار نگه داشتن کانال‌های نقل و انتقال مالی و ادامه و استمرار فروش نفت پیدا کنیم. 

اشتفان شولتس تصریح کرد: اخیرا در اتحادیه اروپا قانونی به تصویب رسید که از ضررهای شرکت‌های اروپایی در اثر تحریم‌های آمریکا به دلیل همکاری با ایران جلوگیری شود که ۲۸ کشور اروپایی از آن حمایت کردند . 

وی با بیان اینکه زنان در ایران نقش مهمی در توسعه کشور خود دارند افزود: جالب است که در اکثریت رشته های دانشگاهی در ایران، تعداد فارغ التحصیلان زن بیشتر از مرد است. 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست با بیان اینکه یزد می تواند مرکز تولید انرژی خورشیدی باشد افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی ، اتریش و چین برای سرمایه‌گذاری در این حوزه درخواست داشته اند. 

غلامعلی سفید اظهار داشت: شهر یزد از سوی بنیاد جهانی انرژی که مقر آن در کشور اتریش قرار دارد به عنوان شهر جهانی انرژی پایدار معرفی شده و همچنین این شهر در زمینه گردشگری می تواند همکاری خوبی با اتریش داشته باشد. 

اتریش با حدود ۹ میلیون نفر جمعیت و رشد اقتصادی ۳.۰۳درصد در قلب اروپای مرکزی واقع شده و کشوری پیشرفته محسوب می شود و چند دفتر بین المللی در وین پایتخت این کشور قرار دارد. 

استان یزد، به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور، سومین شریک تجاری و صادراتی اتریش بعد از تهران و ارومیه است. 

استان یزد علاوه بر شورای استان، ۱۰شورای شهرستان ، ۲۱شورای شهر و تعدادی شورای روستایی دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.