اشتفان شلدز سفیر اتریش امروز در نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی در تهران گفت: اروپا آمادگی کامل برای همکاری در زمینه بازرگانی، ترانزیت و ایجاد درآمد با ایران دارد و ما خواهان استفاده از تجربیات ایران در این زمینه هستیم.

سفیر اتریش در تهران افزود: ایران می خواهد از یک کشور صرفا تجارت کننده به یک کشور صنعتی و از یک کشور مصرف کننده به یک کشور تولیدکننده تبدیل شود و اروپا نیز این تعهد را می دهد که از طریق آموزش و ایجاد ظرفیت ها از این اقدام ایران حمایت کند.

سفیر اتریش اظهار داشت: مدیریت دانش و یادگیری مشترک نقش کلیدی دارد که باید با جدیت دنبال شود و ما ابزارهای همکاری را در اختیار داریم که باید از آن ها استفاده کنیم.

شلدز افزود: سیستم ارزهای رمزی یکی از ظرفیت های است که فضای خود را پیدا کرده و در حال بالا آمدن از زیر زمین است. ایران نیز باید تلاش خود را برای شناخت و ورود به دنیای دیجیتال به کار بگیرد.

شلدز با بیان اینکه اتحادیه اروپا خواهان باز شدن کانال‌های مالی است گفت: اتحادیه اروپا به دلیل قطع صادرات به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار متضرر شده است.

وی افزود: در ارتباط با fatf و‌ برطرف کردن موانع زمانی تا اکتبر باقی مانده است، که باید سریعتر عمل کرد.

وی اظهار داشت: در هفته جاری یک بانک ایرانی به سیستم الکترونیکی برای همکاری وارد شده این شرایط فرصت‌هایی را برای اروپا برای همکاری با ایران ایجاد می‌کند.

سفیر اتریش اظهار داشت: ایران باید مورد تشویق قرار گیرد تا استانداردهای بین‌المللی را اجرایی کند.

شلدز بیان داشت: بی تردید تولید محلی ایران می‌تواند برای دو طرف برد برد باشد، اما به شرطی که ممنوعیت واردات کالا ۱۳۳۹ قلم کالا بر طرف شود.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی براین اساس کار می‌کنند که سیاستمداران شرایط همکاری و تفاهم لازم را فراهم کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.