چهارمین نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و هلند به ریاست علی چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان و جی وی بیوجن مدیرکل کنسولی و سیاستهای روادیدی وزارت امور خارجه هلند در شهر لاهه برگزار گردید.

در این نشست که با حضور علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و یاپ ورنر سفیر جدید هلند در کشورمان برگزار شد، طرفین ضمن ابراز رضایت از پیشرفتهای حاصله در روابط دوجانبه بخصوص در زمینه های کنسولی ،بر لزوم تقویت و تداوم توافقات نشستهای قبلی کنسولی و ارتقای همکاریهای کنسولی فی مابین و تسهیل و گسترش ارتباطات مردمی میان دو کشور با نگاه به آینده تاکید نمودند.

در این نشست طرفین در خصوص افزایش همکاریهای کنسولی و مهاجرتی دو جانبه ،همکاریهای قضائی، تسهیلات روادیدی برای تجار،سرمایه گذاران و نخبگان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اطلاع رسانی در مورد وضعیت اتباع دو کشور در کشور مقابل مذاکره و به توافق رسیدند.

علی چگنی در این نشست با اشاره به حضور جمع شایان توجهی از دانشجویان ایرانی در دانشگاههای هلند بر ضرورت ارائه تسهیلات ویژه برای تبادلات دانشگاهی میان دو کشور نظیر تبادل بورس ،استاد و دانشجو تاکید کرد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر که علاوه بر تقدیم هزاران شهید و مجروح ، هزینه های مادی و معنوی زیادی را در این مبارزه متحمل شده است ،برای جلوگیری از سرازیر شدن مواد مخدر از مرزهای شرقی ایران به سمت اروپا اعلام امادگی نمود.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد هلند و اروپا نیز در این مبارزه مشارکت بیشتری برعهده گیرند.

وی افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آماده فراهم ساختن زمینه همکاری طرفهای اروپائی و نهادهای ذیربط داخلی در حوزه های کنترل و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته می باشد.

در چارچوب این نشست مقرر گردید، توافقات صورت گرفته به صورت مرتب از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گرفته و دور بعدی مذاکرات جهت نهائی کردن برخی از اسناد مورد توافق در تهران برگزار گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.