حجت الاسلام عبدالحمید خدری در مخالفت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز ملت ایران نظاره‌گر تصمیم خردمندانه ما نمایندگان هستند. مفهوم استیضاح را به خوبی می‌دانیم و می‌دانیم که این موضوع حق تمام نمایندگان است، اما کسانی که امروز با جوسازی و سم‌پاشی جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی ‌را به عدم رای اعتماد به آقای ربیعی گره زده‌اند، کاری خلاف اخلاق انجام داده‌اند.

وی افزود: امروز از هیات رییسه گلایه‌مندم. استیضاح آقای ربیعی بدون تشریفات قانونی منجر به تذکر آیین‌نامه‌ای من شد. آقای لاریجانی پاسخ شما قانع کننده نبود. این استیضاح خلاف قانون است. هیات رییسه به سوگندی که یاد کرد عمل نکرده است. برای نقض این سوگند کفاره پرداخت کنید.

علی لاریجانی رییس وقت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی بیان کرد: هیات رییسه به سوگند خود عمل کرده است. ما دو ساعت این ایراد شما را در هیات رییسه مورد بحث قرار دادیم و به این نظر رسیدیم که این موضوع مراتب قانونی خود را طی کرده است. این بحث را باز نکنید ما به این موضوع پاسخ داده‌ایم.

نماینده مردم گناوه ادامه داد: امروز در منظر خداوند سخن می‌گوییم چه کسی گفته امروز جایگاه مجلس در صورتی حفظ می‌شود که به آقای ربیعی رای ندهیم؟ جایگاه مجلس شورای اسلامی زمانی حفظ می‌شود که تصمیمات ما براساس خرد و عقل باشد.

وی تاکید کرد: امروز و مشکلات موجود حاصل فضای اقتصادی است آیا آقای ربیعی مقصر است؟ آقای خادمی شما فرمودید ما وزیر می‌خواهیم کارگر نمی‌خواهیم. اما من می‌گویم ما وزیری می‌خواهیم که کارگر بوده و درد کارگر را بفهمد. ما وزیری می‌خواهیم که خود از جامعه کارگری باشد. ما از جامعه ارباب و رعیتی بیزاریم. اگر امروز ربیعی در جامعه کارگری حضور پیدا می‌کند چون خود کارگر است. هفته‌ای سه شب در اتاق‌اش می‌خوابد چرا که درد کارگر را می‌فهمد.

خدری عنوان کرد: آقای خادمی گفتید آقای ربیعی زیرساخت‌های اشتغال را فراهم نکرده است. شما خوب می‌دانید با وجود وضعیت بهره بالای بانکی قانون پیچیده امور مالیاتی، قانون پیچیده کار، قانون بی‌رویه کالا و نبود بازار برای کالاهای داخلی آقای ربیعی باید زیرساخت‌ها را فراهم کند؟ این موضوع خلاف عدالت است. از ۱۸ صندوق بازنشستگی کشور فقط یک صندوق قانون دارد این موضوع چه ربطی به آقای ربیعی دارد؟ آقایی که فرمودید حرمت امامزاده را شکستیم حرمت امامزاده را چه کسی شکست مجلس در آرامش دستور کار خود را مبنی بر استیضاح قرائت کرد. ما تذکری به هیات رییسه دادیم و آقای لاریجانی توضیح داد. در ادامه جلسه چه کسی حرمت مجلس شورای اسلامی را شکست؟

نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقایی که خیلی از تهمت‌ها را روا داشتید کدام آموزه‌ دینی به یک مسلمان اجازه می‌دهد بدون هیچ جرمی در یک تریبون اینگونه به افراد تهمت می‌زند؟ حرمت مومن به حرمت کعبه تشبیه شده است. من هم فرزند روستا هستم در کدام چادر عشایر می‌توان برایشان ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کرد؟ ابعاد این چادر را برای ما بیان کنید.

نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوب است من هم اشاره کنم چون گزینه مدیرکلی شما در کمیته انتصابات رای نیاورده است اینگونه برآشفته شده‌اید؟ آقایی که دم از شنیده‌ها زدید و فرمودید من شنیدم که نمایندگان گفتند فضای مجلس به نفع آقای ربیعی است. تو شنیدی اما من هم شنیده‌هایم را می‌گویم. من هم شنیدم که یکی از دوستان در گوش یکی از دوستان دیگر گفت فضای مجلس مخالف استیضاح است. من هم شنیدم که یکی از همکاران به من گفت اگر فکر دی‌ماه ۹۸ برای تایید صلاحیت هستید پشت این تریبون صحبت نکن. به چه جرمی؟

خدری عنوان کرد: آقای ربیعی متواضع، پاکدست و شبانه‌روز انرژی می‌گذارد. انتظار ما این بود که به آقای ربیعی کمک شود هیچ کس منکر این نیست که در مجموعه عریض و طویل آقای ربیعی نواقصی وجود دارد. ما باید کمک کنیم ان‌شاءالله این وزیر انقلابی بتواند در مسند این وزارتخانه باقی بماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.