این توافقنامه، روز دوشنبه بین «بیژن عالی‌پور» مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و «مجتبی غروی» مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا در اهواز به امضا رسید. 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در آیین انعقاد این توافقنامه گفت: این شرکت با هدف توسعه میادین پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان 18 تفاهم نامه با هشت شرکت معتبر داخلی و خارجی به امضا رسانده که در نتیجه آن، تفاهم نامه توسعه میدان کرنج در اردیبهشت امسال با «کنسرسیوم پرگس» امضا شد و برای توسعه میادین پارسی و پرنج با گروه مپنا به تفاهم رسیدیم. 

عالی پور بیان کرد: پارسی و پرنج از میدان های زیر تزریق گاز است که بر اساس مطالعه ها و بررسی ها، انتظار می رود با اجرای طرح توسعه، علاوه بر جبران افت طبیعی، تولید آنها 30 تا 40 هزار بشکه نفت خام در روز افزایش یابد. 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، افزایش تولید نفت، گاز و مایعات گازی، ایجاد فرصت های جدید شغلی، رونق کسب و کار و استفاده از ظرفیت های داخلی را از دستاوردهای طرح های توسعه میدان های نفتی برشمرد. 

مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا نیز در این آیین گفت: این گروه اکنون 3.5 میلیارد دلار قرارداد جاری با وزارت نفت دارد و از نظر امکانات و تجهیزات، توانایی آغاز به کار سریع برای حفاری پنج حلقه چاه جدید را داریم. 

غروی با اعلام آمادگی این گروه برای همکاری با مناطق نفت خیز جنوب در زمینه تامین برق و بهینه سازی تاسیسات و تجهیزات افزود: با امضای این تفاهم نامه فصل جدید همکاری با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شروع شد. 

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان، آغاجاری، گچساران، کارون و مارون روزانه نزدیک به سه میلیون بشکه نفت خام و بیش از 100 میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند. 

بخشی از نفت خام تولیدی این شرکت که گستره فعالیت آن در پنج استان جنوب و جنوب غربی کشور قرار دارد به پایانه نفتی خارگ برای صادرات و بخش دیگر نیز به وسیله لوله به پالایشگاه های نفت آبادان، اصفهان، شیراز، تهران و تبریز برای تولید فرآورده های نفتی به منظور مصرف داخلی انتقال می یابد. 

ستاد مرکزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.