اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مجدد با ایران اظهار داشت: آقای ترامپ انسان متعادلی نیست و در وضعیتی رئیس‌جمهور آمریکا شده که امروز این کشور در وضعیت متعادلی قرار ندارد و رو به سقوط است.

 

وی افزود: آمریکا دچار بحران‌های عظیم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.  در چنین موقعیتی، انقلاب اسلامی با اقتدار در حال پیش‌رفتن است؛ همچنین بیداری اسلامی در منطقه، آمریکا را به هم ریخته است. روسیه در حال تقویت است و چین و هند هم دارای ثبات هستند؛ اینها هر کدام دنیای خود را دارند و تابع آمریکا نمی‌شوند.

 

بادامچیان اضافه کرد: ترامپ بدون حساب و کتاب از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم که منافع‌شان بیشتر با آمریکاست، این وسط مانده‌اند چه کنند. ترامپ تصور کرد با خروج از برجام، ملت و رهبر ایران حرکت شتابزده‌ای خواهند کرد یا خواهند ترسید؛ در حالی که چنین نشد.

 

بادامچیان تصریح کرد: مشاهده کردیم که رئیس‌جمهور محترم و سردار قاسم سلیمانی، جواب ترامپ را دادند؛ ترامپ هم وقتی چنین مواضعی را دید، اعلام کرد می‌خواهم با ایران، مذاکره بی قید و شرط داشته باشم.

 

وی در همین باره تاکید کرد: هر سیاستمداری متوجه می‌شود که حرکات ترامپ، از روی بی‌سیاستی است؛ البته این بی‌سیاستی به معنای این نیست که ترامپ سیاست را نمی‌فهمد؛ علت مواضع متضاد و متناقض ترامپ، به وضعیت ناآرام شخص وی و آمریکا بازمی‌گردد.

 

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: صحبت‌های ترامپ از سرآشفتگی است؛ ما نباید به این مواضع توجه کنیم بلکه باید کار خود را انجام دهیم. امروز امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد؛ این کشور چند مرتبه از ما قرض گرفته اما پول ما را خورده است؛ اکنون دوباره می‌خواهد از ما قرض بگیرد!  در چنین شرایطی معلوم است که نمی‌شود اعتماد کرد.

 

وی تصریح کرد: افرادی که در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی وارد هستند، در بحران‌ها دستپاچه نمی‌شوند بلکه از هر بحرانی استفاده می‌کنند. دولت ایران باید از وضعیت بحرانی آمریکا و اروپا،  بهترین استفاده‌ها را ببرد.

 

بادامچیان با بیان اینکه نگاه عده‌ای در دولت آقای روحانی، به سمت غرب است اظهار داشت: نگاه برخی افراد در دولت آقای روحانی، همواره اینگونه بوده که اگر ما با آمریکا مذاکره کنیم، آن‌ها به ما برد می‌دهند. وقتی چنین تفکری در دولت وجود دارد، امکان بهره‌گیری از امکانات دیگر از جمله امکانات داخلی وجود نخواهد داشت.

 

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین افزود: مثلا ما هر چه به مهندس بازرگان می‌گفتیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، او وحشت می‌کرد. نمی‌خواهم مهندس بازرگان را آمریکایی بدانم اما روحیه و تفکر او اینگونه بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.