در مورد سؤال از رئیس جمهوری نیز برای توضیح بیشتر از جمله گفت‌وگو با دوست عزیزم جناب آقای ذوالنور، طراح اصلی سؤال در رسانه ملی و در یک برنامه زنده اعلام آمادگی می‌کنم.

لیکن برای تنویر افکار عمومی به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانم، اینجانب به اتفاق چند نفر از نمایندگان محترم تهران از جمله آقایان مطهری، صادقی و محمدی نخستین سؤال از رئیس جمهوری را که در مورد مؤسسات مالی و اعتباری بود، امضا کردیم و با وجود درخواست‌های مکررعزیزان بزرگواری از مجلس، دولت و سایر شخصیت‌ها امضای خود را پس نگرفتیم و تاکنون نیز بر امضای خود باقی هستیم.

اما سؤالی که اخیراً اعلام وصول شده، مربوط به مشکلات اخیر اقتصادی نیست که در کنار سوء تدبیر داخلی، سوء نیت خارجی نیز در پدید آمدن آن مؤثر است، بلکه در همان روز‌هایی که سؤال مربوط به مؤسسات در جریان بود و هنوز امیدی به اعلام وصول آن وجود داشت، توسط آقای ذوالنور کلید زده شده، در آن زمان بنده به آقای وقف‌چی نماینده محترم مردم شریف زنجان که طراح سؤال اول بود، گفتم این کار آقای ذوالنور نه تنها کمکی به حل مشکل نمی‌کند بلکه موجب لوث شدن موضوع مهم سؤال از رئیس جمهوری و اجرای قانون اساسی می‌شود که آقای وقف‌چی با نظر من ابراز موافقت می‌کرد و همین مطلب را عیناً به جناب ذوالنور گفتم و تأکید کردم در شرایطی که طرح یک سؤال از رئیس جمهوری با مشکلات و برداشت‌های نامناسبی مواجه می‌شود و این سؤال هنوز به نتیجه نرسیده، طرح ۵ سؤال بیشتر شائبه سیاسی دارد. بنابراین نمایندگان مردم شریف تهران ضمن احترام به حق سؤال سایر نمایندگان محترم و نیز وظیفه پاسخگویی رئیس جمهوری محترم، با این اقدام سؤال کنندگان همراهی نکردند.

ضمن اینکه دوستان سؤال کننده بویژه حضرت آقای ذوالنور هم باید در قبال مشکلات مردم خود را پاسخگو بدانند و از جمله به این پرسش‌ها پاسخ بدهند، اولاً شما و همفکران شما در این مدت چه کمکی به دولت منتخب مردم برای حل همین مشکلات مورد سؤال کردید؟ کدام سنگ را از پیش پای دولت برداشتید؟ از کدام رفتار هزینه‌ساز برای کشور در روابط خارجی و داخلی خودداری کردید؟ با کدام طرح و پیشنهاد در جهت هم‌افزایی ظرفیت‌های ملی در جهت منافع ملی همکاری کردید؟ و اکنون که ندای رهبر معظم انقلاب تأکید بر کمک به دولت در جهت خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه دشمنان و حل مشکلات اقتصادی است، با چه انگیزه‌ای بر اعلام وصول سؤال از رئیس جمهوری اصرار ورزیدید؟

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.