ابراهیم محمدولی اظهار داشت: رشد غیرعادی و شدید قیمت مسکوکات طلا در دو روز گذشته آن هم به دلایل روانی سبب شد تا امروز از حجم معاملات در بازار کاسته شود.

وی افزود: در معاملات امروز بهای انواع مسکوکات طلا ریزش کرد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

به گفته وی، بهای هر نیم سکه حدود ۲ میلیون و ۵۱ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان و هر سکه گرمی ۵۱۱ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

این فعال صنعت طلا و جواهر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی را ۱۲۱۹ دلار و ۷۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۳۰۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد.

محمدولی بخشی از کاهش قیمت ها را ناشی از واکنش بازار به اظهارنظرهای سیاسی اخیر دانست و گفت: همانطور که تحولات سیاسی بر مراودات و تعاملات بین المللی و سیاسی موثر است، بر اقتصاد نیز اثر می گذارد.

وی در عین حال افزود: با کاهش قیمت ها در بازار، تب تقاضا نیز باید کم شود زیرا آنهایی که خریدارند منتظرند تا کاهش های بیشتر رخ دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با وجود تحولات قیمتی در بازار سکه، هیچ تغییری در بازار مصنوعات طلا بوجود نیامده و اگر بخشی از نقدینگی که بازار سکه سرازیر شد، صرف خرید مصنوعات طلا می شد، این صنعت از رکود خارج می شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.