عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران درخصوص برخی گمانه‌زنی هایی که در مورد جایگزینی برخی نمایندگان مجلس در هیات دولت، مطرح می‌شود بیان کرد: در همه برهه‌های زمانی این مساله مطرح بوده و به محض خالی شدن برخی پست‌ها همواره بحث جایگزینی نمایندگان مجلس مطرح می‌شود.

وی افزود: اما این بحث‌ها هیچ‌وقت به صورت جدی وجود نداشته و من فکر نمی‌کنم موضوع جدی باشد و نماینده‌ای در شرایط فعلی حاضر باشد مجلس را در این شرایط رها کند و به هیات دولت برود. من به شخصه این بحث را جدی نمی‌گیرم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصولا چرخه استفاده از نیروها در کشور غلط است، ابراز داشت: من با چرخه فعلی استفاده از نیروها در کشور مخالفم، اینکه فردی نماینده مجلس باشد و بعد وزیر شود و بلعکس غلط است، افراد نباید از وزارتخانه‌ای به وزارتخانه دیگر بروند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: دولت باید به جوانان اعتماد کند و سیر باطل استفاده از نیروها را تغییر دهد. مگر در کشور کم نیرو وجود دارد که سیکل تکراری را طی کنیم؟ از نیروهای جدید استفاده کنند و اگر نیرویی بازنشسته است برود، چه در وزارتخانه‌ها و چه استانداری‌ها.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ سالی که از عمر انقلاب گذشته است سیر تعویض مدیران و وزرا در کشور به شکلی تکراری طی شده است، گفت: در ۴۰ سال گذشته هر فردی وزیر بوده نهایتا وزارتخانه‌ای که در آن کار می‌کرده تغییر کرده و در خصوص دیگر پست‌ها هم به همین شکل پیش رفته‌ایم. درواقع یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور در حال حاضر انتخاب محدود مدیریت‌ها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: دولت باید جسارت به خرج دهد و به نیروهای جدید اعتماد کند. دولت می‌تواند به راحتی از بین جوانان و صنف دانشگاهی نیروهای قابل‌تری از وزرایی که چند دهه است در سمت‌ها جابه‌جا می‌شوند و دیگر انگیزه کار ندارند پیدا کند و مجلس در زمینه انتخاب افراد اختیاری ندارد.

وی افزود: مطرح شدن اسم نمایندگان برای سمت وزرا مسئله‌ای طبیعی است. چرا که وقتی مسئله بازنشستگی برخی استانداران مطرح شد ممکن است اسم نمایندگان هم بیاید حتی به نظر من امکان دارد برخی نمایندگان جایگزین وزرا شوند اما اهمیتی ندارد. چراکه شاید دولت در خصوص انتخاب زنان محدودیت‌هایی داشته باشد اما در مورد جوانگرایی کابینه مختار است و اگر تصمیم درستی نگیرد گناه آن به گردن خودش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.