در ابتدا باید گفت که در سال ۲۰۱۷ میلادی، این شبکه خبری درامدی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار داشت  که نسبت به سال قبل از ان با افزایش ۹.۳ درصدی همراه بود.این اولین بار طی ۱۰۸ سال اخیر است که شبکه خبری سی ان ان جزییاتی در مورد میزان فروش و درامدش ارایه داده است

 به دنبال بالا گرفتن  بحث درآمد زایی قابل توجه این شبکه خبری،  فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از شرکت مادر سی ان ان یعنی تایم وارنر اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ شبکه خبری سی ان ان  توسط ۲۶۵ میلیون  خانه  در ۲۰۰ کشور دنیا مشاهده شده بود.  در این آمار ارایه شده،شمار خانه ها در امریکا و اتاق های هتل ها در دنیا  لحاظ نشده است.

لوگوی سی ان ان اولین راه کسب درآمد توسط سی ان ان ، فروش حق پخش برنامه های آن به شبکه های تلویزیونی خارجی  است. فروش این حق به هتل های سراسر دنیا - حتی در مواردی که در آن کشور تلویزیون سی ان ان به طور رسمی فعالیت نداشته باشد- یکی دیگر از منابع درآمدی آن است.  به عنوان مثال درسال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیون خانوارامریکایی این شبکه تلویزیونی را مشاهده می کردند که نشان می دهد یا هزینه استفاده از تلویزیون های کابلی ، یا ماهواره ای و یا هزینه مشاهده سی ان ان در اینترنت را پرداخت کرده بودند. در همین سال در بالغ بر ۸۹۰ هزار اتاق هتل در امریکا این شبکه مشاهده شده بود.

 از طرف دیگرحق پخش سی ان ان در فرودگاه ها یکی از مهمترین منابع درآمدی  این شبکه است و در سالهای اخیر شمار بسیار زیادی از فرودگاه ها به پخش برنامه های سی ان ان روی آورده اند.

 یکی دیگر از راه های کسب درآمد توسط سی ان ان تبلیغات است. طبق گزارشهای رسمی  نیمی از درآمد سی ان ان از تبلیغات حاصل می شود و از آنجا که دامنه نفوذ این شبکه بسیار زیاد است، تبلیغات در سی ان ان هم بسیار پر درآمد است. البته رمز موفقیت این شبکه در جذب آگهی، نرخ پایین آگهی های پخش شده در سی ان ان است . یکی از مدیران ارشد این شبکه در مصاحبه ای اعلام کرد: هدف ما جذب آگهی است . به خصوص آگهی‌های بین‌المللی زیرا می‌تواند حجم بیشتری از منابع مالی را در اختیار ما قرار دهد. ما برای اینکه مشتریان را جذب کنیم و درآمد بیشتری داشته باشیم تعرفه پخش آگهی در هر دقیقه را نسبت به رقبای خود کمتر کردیم . از طرف دیگر دامنه تاثیر گذاری شبکه سی ان ان بسیار وسیع است و تبلیغات پخش شده در این شبکه، می تواند در سراسر دنیا مشاهده شود. باید در نظر داشت سی ان ان امریکا و سی ان ان اینترنشنال مجزا از هم کار می کنند و حتی ممکن است تبلیغاتی که در این دو  پخش می شود متفاوت باشد ولی نرخ ها یکسان و البته کمتر از دیگر رقبا است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.