به گزارش دیلی بیست، بنن قصد دارد با تاسیس بنیادی در اروپا که آن را جنبش می نامد، موجب شورش پوپولیست های راست گرا در کل قاره شود. آغاز این روند می تواند از انتخابات پارلمان اروپا در بهار آینده باشد.

این موسسه غیرانتفاعی قرار است مرکز نظرسنجی، مشاوره، داده کاوی و تحقیقات برای فعالین دست راستی در کل قاره اروپا باشد که در اکثر مواقع ساختار سیاسی یا بودجه قابل توجهی ندارند. 

جاه طلبی بنن برای تشکیل این بنیاد، رقابت با بنیاد جامعه باز سوروس است که از سال 1984 که تشکیل شده است 32 میلیارد دلار به لیبرال ها کمک کرده است.

بنن از سال گذشته تاکنون دیدارهای متعددی با گروه های راست گرای اروپا داشته است. از نایجل فاراژ و اعضای جبهه ملی مارین لو پن در غرب اروپا گرفته تا ویکتور اوربان از مجارستان و پوپولیست های لهستانی در شرق اروپا.

تلاش ترامپ برای رساندن پوپولیست ها به پارلمان اروپا

بنن به دنبال ایجاد یک گروه بزرگ راست گرا در پارلمان اروپا است که بتواند پس از انتخابات سراسری اروپا در ماه می، بیش از یک سوم اعضای پارلمان را جذب خودش کند. تشکیل چنین بلوک متحد پوپولیستی با این وسعت می تواند به طور جدی در روند قانون گذاری های پارلمان اروپا اختلال ایجاد کند. چنین جنبش پوپولیستی ای، قدرت زیادی به بنن خواهد داد.

بنن پس از آن که مجبور شد از کاخ سفید برود و مطالبی که در کتاب آتش و خشم گفته شد، تحت فشار قرار داشت، اما هم اکنون این فرصت را پیدا کرده که امپراتوری جدید خودش را در اروپا بنا نهد. بنن با اشاره به شخصیت شیطان در بهشت گمشده، جان میلتون می گوید: «من به جای خدمت در بهشت، در جهنم حکومت خواهم کرد.»

انتظار می رود دفتر این جنبش در بروکسل، بلژیک واقع شود و در ماه های پیش رو، کارمند استخدام کند. احتمالاً به کمتر از 10 کارمند تمام وقت که در زمینه های نظرسنجی، روابط عمومی، مدیر داخلی و پژوهش تخصص دارند، برای انتخابات 2019 نیاز است. اگر پروژه برای انتخابات 2019 موفقیت آمیز بود، تعداد کارمندان می تواند به 25 نفر افزایش یابد.

بنن قصد دارد پس از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر (آبان) نیمی از وقتش را در اروپا صرف کند. ابن جنبش قصد دارد بین جنبش راست گرای اروپا  و فراکسیون آزادی در مجلس نمایندگان آمریکا که حامی ترامپ است، ارتباط برقرار کند. در هفته جاری، نماینده پل گوسار (جمهوری خواه از آریزونا) به نمایندگی از بنن برای انجام امور مربوطه به لندن رفته بود.

یکی از مهمترین هدف های جنبش راست گرایان در اروپا تضعیف و خروج آنگلا مرکل و امانوئل مکرون از قدرت در آلمان و فرانسه است. پوپولیست ها برنامه های زیادی برای اروپا دارند.   

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.